اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مناطق 13 گانه آموزش و پرورش

کهگیلویه و بویراحمد 78 هزار دانش‌آموز بسیجی دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان 78 هزار دانش‌آموز بسیجی دارد.

کهگیلویه و بویراحمد 78 هزار دانش‌آموز بسیجی دارد

حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: آموزش و پرورش برنامه‌های فرهنگی زیادی را به منظور ارتقا‌بخشی سطح اطلاعات عمومی، مسائل دینی و فرهنگی دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی به مدیران مدارس و مربیان ارائه کرده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به محوریت برنامه‌های فرهنگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های قرآنی، نماز، عترت، مشاوره و شورای دانش‌آموزی به منظور مسئولیت‌پذیری مدیران آینده نظام و زمینه‌سازی مهارت‌های فردی و اجتماعی در امور فرهنگی و پرورشی با تعامل بین مسئولان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

شجاعیان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان مختص فصل تابستان نبوده و به جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی تربیتی و مدارس قرآنی در طول سال آماده ارائه خدمات و آموزش‌های لازم به این قشر است.

وی اوقات فراغت را زمینه‌ساز هویت‌بخشی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند در کلاس‌های هنری، اخلاقی، ورزشی، انجمن‌های شعر، داستان، قصه و کامپیوتر در کانون‌های فرهنگی مدارس شرکت کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای پرورش حافظه و رشد جنبه‌های اجتماعی و نیازهای دانش‌آموزان، اردوهای چند روزه، یک روزه درون استانی بنیادهای علوی، شورای دانش‌آموزی و راهیان نور و تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر دانش‌آموزان از برنامه‌های سال جاری است.

این مسئول فرهنگی هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌های شهیدان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اردوی راهیان نور با 7 هزار و 800 دانش‌آموز از 16 مهرماه شروع می‌شود که با این وجود مدارس دخترانه در اولویت کاری قرار گرفته است.

شجاعیان گفت: تأمین کارکردهای تربیتی دانش‌آموزان مختص مربیان پرورشی نبوده بلکه تمامی مدیران، مسئولان و خانواده‌ها نیز در امر تربیت و فرهنگ‌سازی نقش ایفا می‌کنند.

وی به فعالیت‌های هنری مدارس اشاره کرد و گفت: نقاشی‌های همگانی، برپایی نمایشگاه‌‌های نقاشی مدارس، سرودهای ملی مذهبی، مسابقات فرهنگی هنری و کانون‌های ادبی به منظور شناسایی استعدادها و مسابقات شعر و داستان‌نویسی از برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته در سال جاری است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 78 هزار دانش‌آموز بسیج فعال بوده که جهت ارتقاء معرفت دینی و بصیرت دانش‌آموزان طرح هجرت با مشارکت سپاه در سطح استان برگزار و 50 مدرسه در این طرح ساماندهی و آماده استفاده شده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول