اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان:

همدان بیش از 200 هزار نفر بیمه شده اصلی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی همدان گفت: 203 هزار و 659 نفر بیمه شده اصلی و 631 هزار و 900 نفر بیمه شده تبعی زیر پوشش اداره کل تأمین اجتماعی همدان قرار دارند.

همدان بیش از 200 هزار نفر بیمه شده اصلی دارد

محمد عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شش ماه نخست امسال اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 196 هزار و 652 نفر بیمه شده اصلی سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند که این رقم اکنون به 203 هزار و 659 نفر رسیده است.

وی افزود: سال گذشته در سطح استان 609 هزار و 194 نفر بیمه شده تبعی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار داشتند که این تعداد تا پایان تیر ماه امسال به 631 هزار و 900 نفر تغییر یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: در حال حاضر 12 هزار و 500 نفر از کارگران ساختمانی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که در سال گذشته این تعداد شامل 10 هزار و 900 نفر بود.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال سهمیه ما یک‌هزار و 750 نفر بوده است، بیان داشت: سهمیه شش ماه نخست امسال محقق شده و در حال پیگیری سهمیه شش ماه دوم امسال هستیم که آن نیز زیر پوشش قرار دادن یک‌هزار و 750 نفر است.

عسگری با اشاره به افزایش 18 درصدی پرداختی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی طی امسال عنوان کرد: به طور متوسط حداقل دریافتی مستمری‌بگیرانی که حق بیمه خود را به طور کامل پرداخت می‌کنند 470 هزار تومان و حداکثر نیز 2 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران اداره کل تأمین اجتماعی همدان طی سال گذشته 24 هزار و 558 نفر بوده که اکنون 25 هزار و 407 نفر از این اداره مستمری دریافت می‌کنند که شامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 230 نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، اظهار کرد: این تعداد در حال حاضر به 2 هزار و 456 نفر رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون در سطح استان یک هزار نفر باربر، 13 هزار نفر قالیباف، 650 نفر نویسنده، 26 هزار نفر راننده، 795 نفر از خادمان مساجد، 15 هزار و 600 نفر مشاغل آزاد شامل مددجوی کمیته امداد و بهزیستی و... زیر پوشش اداره کل تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

عسگری ابراز داشت: در چهار ماه نخست امسال نیز 57 میلیارد و 738 میلیون تومان پرداختی شامل تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت نظیر کمک هزینه ازدواج، ایام بارداری، غرامت نقص عضو، ایام بیماری، بیمه بیکاری و... بدون هزینه درمان پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سطح استان 4 هزار و 205 کارگاه فعال هستند، یادآور شد: کارگاهی که 100 نفر کارگر داشته باشد و کارگاهی که یک نفر کارگر بیمه شده داشته باشد هر یک به طور مجزا کارگاه فعال محسوب می‌شوند که به اداره کل تأمین اجتماعی لیست و حق بیمه پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان افزود: در رابطه با مطالبات تأمین اجتماعی نیز بالاتر از آنچه در دستور کار و برنامه داشته‌ایم و ابلاغ و مصوب شده بود وصول کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار امسال تأکید کرد: بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی از برنامه‌های مهم امسال بوده که با جدیت پیگیری می‌شود.

عسگری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امسال طرح جدیدی نیز در دستور کار داریم که مصوب شده و به زودی اجرایی می‌شود و در این طرح کارفرمایانی که حق بیمه پرداخت نکرده‌اند و جریمه دارند در صورت پرداخت حق بیمه تا پایان آذر ماه شامل بخشودگی 90 درصدی جریمه‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول