اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان‌وبلوچستان:

رعایت استاندارد، صادرات و واردات را تسهیل می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان‌وبلوچستان گفت: رعایت استاندارد، روند صادرات و واردات کالاها را تسهیل می‌کند.

رعایت استاندارد، صادرات و واردات را تسهیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسماعیل عاقلی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: هفته جهانی استاندارد با شعار‌ «ضایعات کمتر، نتایج بهتر، افزایش کارایی با استانداردسازی» از 17 لغایت 22 مهرماه در سطح کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این شعار مزایای بسیاری برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دارد، افزود: کاهش هزینه‌های مصرف، تسهیل در امر تجارت داخلی و خارجی و سهولت سفارش‌دهی و تعویض قطعات از جمله مزایای آن است.

عاقلی ادامه داد: اداره‌کل استاندارد سه مصوبه داشته که یکی از آنها اصلاح ساختار بود که انجام شد و بر اساس آن هم‌اکنون در تمامی شهرستان‌های استان مصوب شده که اداره استاندارد راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا، پست‌های سازمانی نیز از 53 به 86 پست سازمانی ارتقاء یافته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال مجوز استخدام 25 نفر را نیز دریافت کرده‌ایم که مراحل آن در حال انجام است.

عاقلی تصریح کرد: عملیات احداث اداره ایرانشهر هم‌اکنون به مرحله نازک‌کاری رسیده و به زودی افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: آزمایشگاه‌های سراوان و پایانه مرزی میرجاوه نیز به امکانات مورد نیاز تجهیز شده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان‌وبلوچستان افزود: طی یک سال اخیر، 23 پروانه جدید استاندارد برای واحدهای تولیدی صادر شده است و همچنین 106 پروانه استاندارد تمدید و 40 مورد نیز باطل شده است.

وی بیان کرد: هزار و 140 مورد گواهینامه صادرات برای محموله‌های صادراتی و 2 هزار و 572 مجوز واردات برای کالاهای وارداتی طی مدت فوق صادر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان‌وبلوچستان ضمن تشریح برنامه‌های هفته استاندارد در سیستان‌وبلوچستان گفت: بازدید از واحدهای تولیدی شرکت صنایع غذایی مینو شرق، بازدید از مهدکودک‌های شهرستان‌ زاهدان و توزیع سی‌دی و بروشور آموزشی، بازدید از واحد تولیدی شیر تاجک شهرستان خاش، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و استاندار سیستان‌وبلوچستان، شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته استاندارد در سیستان‌وبلوچستان است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول