اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سال 1400

متوسط عمر سالمندان در ایران به 70 سال می‏رسد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: عمر متوسط سالمندان در ایران تا سال 1400 بر اساس آمارهای ارائه شده به 70 سال خواهد رسید.

متوسط عمر سالمندان در ایران به 70 سال می‏رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حسن غربا بعدازظهر امروز در آئین تقدیر و تجلیل از سالمندان شهرستان دامغان در تالار منوچهری دامغانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: 8/45 درصد از جمعیت استان سمنان را جمعیت سالمند تشکیل می‏دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 8 هزار نفر از جمعیت شهرستان دامغان سالمند هستند.

دبیر شورای ساماندهی سالمندان شهرستان دامغان اضافه کرد: بر اساس آمار بهداشت جهانی سنین 60 تا 76 سال را سالمند، 76 تا 90 سال را پیر و بالاتر را خیلی پیر تعیین کردند.

غربا افزود: در شهرستان دامغان دو مرکز غیردولتی نگهداری و مراقبت از سالمندان وجود دارد که در این مراکز 80 نفر سالمند مراقبت و نگهداری می‏شوند.

وی تصریح کرد: هدف سازمان بهزیستی کشور ایجاد و افزایش مراکز سالمندان نیست بلکه سیاست این سازمان بر این است که سالمندان در منازل نگهداری و مراقبت شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: شورای ساماندهی سالمندان در شهرستان دامغان تمام سعی و تلاش خود را در راستای ارائه خدمات مفید و سازنده به سالمندان به کار می‏گیرد.

در این مراسم که 300 نفر از سالمندان عضو کانون‏های بازنشستگان کشوری و لشگری شهرستان دامغان حضور داشتند از 18 سالمند این شهرستان با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول