اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد

نام‌گذاری فنی و حرفه‌ای سنقر به نام «شهید احمدی‌روشن»

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از نام‌گذاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سنقرو کلیایی به نام «شهید مصطفی احمدی‌روشن» خبر داد.

نام‌گذاری فنی و حرفه‌ای سنقر به نام «شهید احمدی‌روشن»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشید امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: به پاس ارج نهادن مقام شامخ ایثار و شهادت و حفظ یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، به‌ویژه شهدای هسته‌ای، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سنقرو کلیایی به نام شهید مصطفی احمدی‌روشن، دانشمند هسته‌ای ایران نام‌گذاری شد.

امیری تصریح کرد: این نام‌گذاری با هدف تجدید میثاق با شهدای هسته‌ای و تجلیل از زحمات و جان‌فشانی‌های این عزیزان صورت گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با تاکید بر این مطلب که ما هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: امروز جوانان این مرز و بوم باید با الگو قرار دادن شهدای هسته‌ای با ارتقای علمی و جهد و تلاش در مسیر پیشرفت علمی  و دست یافتن به قله‌های علم و دانش با دشمنان کشور عزیزمان مقابله کنند.

*کارگاه آموزش کشت گیاهان دارویی در مرکز فنی و حرفه‌ای صحنه برگزار شد

امیری بیان داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان صحنه با هدف فرهنگ‌سازی برای افزایش کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود اراضی مستعد و اقلیم‌های مختلف در استان، کشت و فرآوری گیاهان دارویی با قابلیت تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

امیری افزود: توانایی کاشت گیاهان دارویی، آشنایی با زمان کشت، روش کاشت، شناسایی اصول آماده کردن بذور برای کاشت، آشنایی با عوامل موثر بر انتخاب و محاسبه میزان بذر در هکتار، توانایی آماده‌سازی بستر خاک برای کاشت و آشنایی با زمان آماده‌سازی بستر خاک، شناسایی اصول اضافه کردن کود حیوانی و شیمیایی به خاک و توانایی کاشت، انجام عملیات داشت و برداشت گیاهان دارویی؛ از جمله سرفصل‌هایی بود که در این کارگاه آموزشی به فراگیران ارائه شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول