اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

35 هزار نفر در آزمون‌های سنجش مهارت در همدان ثبت‌نام کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: امسال 35 هزار و 211 نفر از همدان در آزمون‌های سنجش مهارت ثبت‌نام کردند.

35 هزار نفر در آزمون‌های سنجش مهارت در همدان ثبت‌نام کردند

سید مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: سنجش و ارزشیابی مهارت نیروی کار یکی از محورهای فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که در دو مرحله آزمون کتبی و عملی به عمل می‌آید و کسانی که در آزمون کتبی توفیق می‌یابند، حق شرکت در آزمون عملی را دارند.

وی اضافه کرد: هرساله تقویم اجرای تمام آزمون‌ها در ابتدای سال مشخص شده و طبق برنامه اعلام شده انجام می‌پذیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: برای تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد چهار نوع آزمون شامل هماهنگ پایان دوره، ادواری، صنعت ساختمان و آزمون تفاهمنامه‌ها توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

وی در خصوص آزمون‌های ادواری بیان داشت: علاوه بر آزمون‌های پایان دوره مراکز ثابت و همچنین آموزشگاه‌های آزاد، برای متقاضیان دارای مهارت لازم در حرفه مورد نظر آزمون ادواری برگزار می‌شود و افراد صرفاً در آزمون شرکت کرده و نیاز به گذراندن دوره آموزشی ندارند.

باقری در خصوص تعداد آزمون‌های برگزار شده در شش ماه نخست سال جاری، بیان داشت: دو نوبت آزمون ادواری ویژه متقاضیان که بدون حضور در دوره‌های آموزشی سنجش مهارت می‌شوند و چهار نوبت سایر آزمون‌ها اجرا شد.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده بین این اداره کل و شرکت غله و خدمات بازرگانی و نیز تعاونی بافندگان فرش دستباف و سازمان صنایع دستی، بیان داشت: سنجش مهارت افراد معرفی شده از این نهادها در چهار مرحله برگزار شد که در مجموع 6 هزار و 808 نفر در این آزمون‌ها ثبت‌نام کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: 5 هزار و 128 نفر در آزمون‌های صنعت ساختمان، یک هزار و 998 نفر در آزمون‌های پایان دوره (مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد) و 3 هزار و 357 نفر در آزمون‌های ادواری شرکت داشتند.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: در شش ماهه دوم نیز دو نوبت آزمون ادواری و چهار نوبت سایر آزمون‌ها در تاریخ‌های برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول