اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان اردبیل:

رویکرد مهارتی در اشتغال راهگشا است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان اردبیل گفت: رویکرد نظام مهارتی در بحث اشتغال در حل مشکلات و دغدغه‌های بیکاری یک توفیق مناسب و رویکرد امیدبخش در رفع معضل بیکاری است.

رویکرد مهارتی در اشتغال راهگشا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده عصر امروز در نشست تشریح برنامه‌های پنجمین جشنواره ملی علمی – کاربردی در اردبیل اظهار داشت: پنجمین جشنواره ملی علمی – کاربردی همزمان با گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی و استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری امروز به صورت یک روزه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره که به صورت ملی و با حضور وزرا و شخصیت‌هایی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس برگزار می‌شود قرار است از برترین‌ها و افتخار‌آفرینان این عرصه تجلیل شود.

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان اردبیل فرهنگ‌سازی و معرفی نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور، شیوه اجرای نظام جدید و راهکارهای استقرار و پیاده‌سازی آن را مهمترین محور پنجمین جشنواره ملی علمی – کاربردی اعلام کرد.

ابراهیم‌زاده یادآور شد: برپایی کارگاه آموزشی پیرامون نظام آموزش مهارت و فناوری و معرفی و تجلیل از برترین‌های علمی – کاربردی نیز در برنامه این جشنواره یک روزه پیش‌بینی شده است.

این مسئول تبیین جایگاه اجتماعی فارغ‌التحصیلان علمی – کاربردی و نظام مهارتی را از رویکردهای اساسی مسئولان دانشگاه جامع علمی – کاربردی اعلام کرد و گفت: جامعه باید به این باور برسد که جایگاه اجتماعی دانش آموختگان دوره‌های مهارتی نه تنها کمتر از دانش آموختگان نظام نظری دانشگاه‌ها نیست بلکه در جایگاه برتری نیز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای اداری استان به رایزنی مسئولان این دانشگاه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با هدف اختصاص امتیازات ویژه به فارغ‌التحصیلان نظام مهارتی و علمی – کاربردی اشاره کرد و بیان داشت:‌ این امتیاز‌دهی می‌تواند به تقویت این جبهه کمک کند.

ابراهیم‌زاده افزود: در صورت نهایی شدن این پیشنهادات دانش آموختگان علمی – کاربردی و مهارتی از امتیازات وسیع‌تری در زمینه حقوق، دستمزد و نظام اقتصادی کشور نسبت به دانش آموختگان نظری برخوردار می‌شوند.

وی در زمینه تبیین نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور نیز تصریح کرد: در راستای اصل 138 قانون اساسی و در اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچه‌سازی در امر سیاست‌گذاری هدایت، حمایت، اعتبار‌بخشی و نظارت بر آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای شغلی، آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری پس از تصویب هیئت وزیران ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان اردبیل ادامه داد: این نظام با اهداف تربیت و افزایش کارایی و اثر‌بخشی نیروهای انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر بر اساس استانداردهای شغلی فرهنگ ارزشی – بومی و نیاز بازار کار داخلی و تقاضای بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و بین‌المللی متناسب با نظام اشتغال کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم‌زاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ کسب و کار مبتنی بر استعداد، ذوق، دانش، مهارت، فناوری، تخصص، توانایی و کار‌آفرینی با رویکرد ارزش‌های اسلامی و اخلاق حرفه‌ای طراحی شده است که با تصویب هیئت وزیران و ابلاغ آن توسط معاون اول رئیس جمهور لازم‌الاجرا شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

ــــــــــــــــــــــــ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول