اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان مرکزی:

1700 معلول نابینا از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: 23 هزار معلول زیر پوشش خدمات این نهاد هستند که از این تعداد یک هزار و 775 معلول نابینا هستند.

1700 معلول نابینا از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره‌مند هستند

رضا ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد نابینا 379 نفر در سطح خفیف، 498 نفر در سطح متوسط، 518 نفر در سطح شدید و 379 نفر در سطح خیلی شدید از خدمات این معاونت بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: معلولان نابینای زیر پوشش این نهاد در طول سال خدمات متنوعی در زمینه‌های توانبخشی، بیمه حمایتی و آموزشی و فرهنگی دریافت می‌کنند که در بخش خدمات توانبخشی وسایل توانبخشی نظیر ساعت گویا، نرم‌افزار پارس آوا، عصای سفید و لپ‌تاپ در اختیار نابینایان قرار می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی افزود: عصای سفید پرچم استقلال نابینایان محسوب می‌شود، نابینا به وسیله این ابراز حرکتی می‌تواند به راحتی حرکت کند.

ربیعی ادامه داد: در بخش بیمه حمایتی نیز خدمات بیمه پایه و بیمه تکمیلی در اختیار نابینایان قرار می‌گیرد که به زودی خدمات بیمه تکمیلی به استان واگذار شده و استان به صورت مستقل در بخش بیمه تکمیلی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی گفت: همچنین به زودی پروژه 42 واحدی مسکن مددجویی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: در زمینه آموزشی نیز کلاس‌های آموزشی در رشته‌های قرآن، موسیقی و کامپیوتر ویژه این عزیزان برگزار می‌شود.

ربیعی بر لزوم مناسب‌سازی محیط شهری توسط شهرداری و اداره راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط باید قانون مناسب‌سازی محیط شهری را جدی گرفته و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی تاکید کرد: نقش جامعه، مدرسه و خانواده در تقویت انگیزه نابینایان بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول