اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

اجرای 25 نوع مسابقه کتابخوانی در زنجان/ راه‌اندازی 40 پیک مهر در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای 25 نوع مسابقه کتابخوانی طی ماه جاری از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد.

اجرای 25 نوع مسابقه کتابخوانی در زنجان/ راه‌اندازی 40 پیک مهر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان زنجان، اظهار کرد: مصوبات جلسه گذشته انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به نحو مطلوبی پیگیری شده و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش همکاری مطلوبی با کتابخانه‌های سیار استان دارد، خاطرنشان کرد: همه مدارس در این زمینه همکاری لازم را دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه امیرعلم غضنفریان زنجان به عنوان کتابخانه مشارکتی تعیین می‌شود، افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و با اخذ مجوز منابع این کتابخانه از سوی اداره کل تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه عضویت نیم بهای کارکنان دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های اداره کل است، یادآور شد: در این زمینه اقدامی از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکنون انجام نشده است.

احمدخانی با اشاره به در اختیار قرار دادن دو نقطه تبلیغاتی از سوی شهرداری زنجان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: ضلع جنوبی میدان انقلاب و دروازه ارک در حال حاضر در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های ایستگاه‌های پیک مهر و مطالعه از سوی شورای اسلامی شهر زنجان ارائه می‌شود، افزود: مکاتبات لازم با شورای شهر در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه ویژه پیگیری مطالبات نیم درصد درآمد شهرداری‌ها افزود: این کارگروه برگزار شده و تاکنون نتایج مطلوبی را داشته است.

*احداث 10 کتابخانه در استان زنجان

وی از اجرای 10 پروژه فرهنگی در هفته دولت در استان زنجان خبر داد و گفت: 10 کتابخانه با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی از فضاهای مازاد استان احداث شده است.

احمدخانی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها در زیربنای 3 هزار متر مربع احداث شده است، یادآورشد: مساحت این کتابخانه‌ها 5 هزار و 500 متر مربع است.

وی از راه‌اندازی 40 پیک مهر و شش ایستگاه مطالعه در زنجان خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها در اماکن عمومی از جمله بیمارستان‌ها، راه‌آهن و دستگاه‌های اجرایی نصب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 90 هزار نسخه کتاب در این قفسه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود: تاکنون استقبال مطلوبی از این طرح شده است.

وی بر ضرورت پیگیری نصب این کتابخانه‌ها تاکید کرد و گفت: این طرح باید با جدیت بیشتری در استان دنبال شود.

احمدخانی از حضور اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در نمایشگاه هفته دولت خبر داد و یادآور شد: فعالیت‌های اداره کل در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه دیجیتالی گویا ویژه نابینایان و کم‌بینایان کشور در استان زنجان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این کتابخانه با اعتبار 40 میلیون تومان با هماهنگی انجمن نابینایان کشور و استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی پنج کتابخانه دیجیتال گویا در کشور تصریح کرد: استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور در این زمینه پیشگام است.

وی از عضویت 6 هزار و 832 نفر در مناسبت‌های روز جهانی کودک و روز دختر خبر داد و گفت: مردم استقبال مطلوبی از کتابخانه‌های عمومی استان دارند.

احمدخانی با اشاره به ارائه خدمات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از طریق کتاب‌رسان‌های سیار تصریح کرد: استقبال دانش‌آموزان دوره دبیرستان از این موضوع بیشتر است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول