اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیضا صورت می‌گیرد

راه‌اندازی شهرک دارو، غذا و صنایع تجهیزات پزشکی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شهرک دارو، غذا و صنایع تجهیزات پزشکی در بیضا راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شهرک دارو، غذا و صنایع تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های فارس در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و پرورش ایده‌ها اظهار داشت: شهرک دارو، غذا و صنایع تجهیزات پزشکی در بیضا آماده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران شده است.

وی افزود: زمینی به مساحت 400 هکتار به عنوان شهرک دارو، غذا و صنایع تجهیزات پزشکی در بیضا پیش‌بینی شده که هم‌اکنون آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران در این بخش است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های این شهرک نیز طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در دو مرحله صورت می‌گیرد که نتیجه فشارها و تحریم‌هاست تا در زمینه پزشکی و سلامت نیز به خودکفایی لازم برسیم و در این زمینه با تمام قوا از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: ما که معتقد به خداوند و عظمت خلقت هستیم، این اتفاقات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم همان‌طور که تاکنون بوده، این فشارها باعث شود که در تولید دارو و تجهیزات پزشکی روی پای خود بایستیم.

ایمانیه در ادامه گفت: امسال، سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و در همین سال بیشترین فشارها به ویژه در بعد اقتصادی و پزشکی بر کشور وارد شده که در طول 33 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اقدامات بسیار قابل توجهی در عرصه پزشکی و سلامت انجام شده است، بیان کرد: ما نیز در شیراز کمیته‌ای تشکیل داده و با سازمان صنایع و بنیاد نخبگان با حضور نمایندگان مجلس، جلسات متعددی را تشکیل دادیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این زمینه امضا شده که امیدواریم بتوانیم برخی از تولیدات که در کشور بی‌نظیر و حاصل از این اقدامات هستند را تا پایان سال جاری به بازار عرضه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به راه‌اندازی سایتی به منظور اعلام نیازمندی‌های پزشکی اشاره کرد و ابراز داشت: مرکز رشد تجهیزات پزشکی، اتفاق مبارک دیگری در این عرصه در سال جاری بوده است.

ایمانیه همچنین افزود: دفتر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دفتر حمایت از صنایع نیز که در سال جاری شکل گرفته فرصتی است تا در این تحریم‌ها بیاموزیم که مستقل باشیم و روی پای خود بایستیم.

در ادامه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: مردم ما نشان داده‌اند که هر چقدر دامنه فشارهای دشمن بیشتر شده، راه‌های جدیدی را یافته‌اند تا به نحوی فشارها را کاهش دهند و دشمن را دلسرد کرده‌اند.

محمد حاتم افزود: با دست به دست یکدیگر دادن تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در راستای خودکفایی پیش می‌رویم و روز به روز وابستگی‌ها را کمتر می‌کنیم.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول