اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران خبر داد

اجرای 8 هزار پروژه در دهیاری‌های مازندران / مصوبه جدید مجلس برای روستاها

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: دهیاری‌های مازندران بیش از 8 هزار پروژه در روستاهای مازندران اجرا کرده‌اند.

اجرای 8 هزار پروژه در دهیاری‌های مازندران / مصوبه جدید مجلس برای روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، صبح امروز ذات‌الله زارعی مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی همراه با مدیران ادارات منطقه چالوس از روستای طویر و چال‌زمین مرزن‌آباد چالوس بازدید کرده، در جمع مردم این منطقه حاضر شده و مشکلات و چالش‌های موجود در این مناطق را بررسی کردند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران در این نشست گفت: مازندران دارای سه هزار و 600 آبادی و روستا و یک‌هزار و 700 دهیاری مصوب است که بعد از خراسان رضوی در رتبه دوم قرار دارد.

ذات‌الله زارعی افزود: از وسعت استان مازندران 47 درصد روستایی است و 80 درصد از جمعیت آن از خدمات دهیاری بهره‌مند هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران اظهار داشت: در اوایل شروع به کار دولت احمدی‌نژاد 400 دهیاری فعال داشتیم که این رقم اکنون به یک هزار و 700 دهیاری رسید و این نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستایی کشور است.

وی گفت: در سال 84 حتی یک دستگاه خودرو برای انجام امور روستایی در سطح روستاهای استان مازندران نداشتیم اما اکنون حدود 700 دستگاه انواع خودرو در اختیار دهیاری‌های استان مازندران قرار دارد و 90 دستگاه دیگر نیز در مرحله خریداری و واگذاری به دهیاری‌ها است.

وی تصریح کرد: طرحی در مجلس در حال بررسی است که اگر این طرح به ‌صورت کامل مصوب شود بسیاری از موانع روستایی را می‌تواند برطرف کند و ما امیدواریم این مهم محقق شود.

زارعی با بیان اینکه بیش از 8 هزار پروژه عمرانی توسط دهیاری‌ها انجام شد، ابراز کرد: موارد مطروحه در باب مشکلات روستایی طویر به اطلاع مدیران استانی خواهد رسید تا برای رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه به طرح‌های هادی در روستاها اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود تهیه طرح هادی در روستاها در اولویت قرار گیرد تا از رشد بی‌رویه بافت روستایی جلوگیری شود.

زارعی خاطرنشان کرد: در تهیه طرح هادی به خرده‌فرهنگ‌ها باید توجه خاصی شود چرا که ما نمی‌خواهیم روستاها به شهر تبدیل شوند، بلکه روستاها باید همانطور که هستند باقی بمانند اما امکانات رفاهی و خدماتی به آن اضافه شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران تاکید کرد: مردم روستاها نباید از اقتصاد اصلی خودشان که بر پایه دامداری و کشاورزی است، جدا شوند و در تهیه طرح‌های هادی باید به این موارد نیز توجه شود.

این مسئول عنوان کرد: در مرزن‌آباد از هفت دهیاری، چهار دهیاری دارای ساختمان کامل یا در حال ساخت هستند و برای سه روستای باقی مانده این منطقه نیز اگر زمینه آن فراهم و آماده شود ما آماده‌ایم تا دهیاری آن را احداث کنیم.

به گزارس فارس، در پایان این نشست کلنگ احداث دهیاری روستای طویر مرزن‌آباد چالوس نیز با حضور مسئولان استانی، شهرستان چالوس و جمعی از مردم این روستا به زمین زده شد.

انتهای‌ پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول