اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد

جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان، جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی، پیرغلامان، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) گچساران برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست هم‌اندیشی پیرغلامان، مداحان، ذاکران اهل بیت (ع) و مسئولان هیئت‌های مذهبی گچساران ظهر امروز و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، امام جمعه و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان در محل فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم یکی از مداحان اهل بیت (ع) به اجرای مداحی پرداخت.

* گچساران 238 هیئت مذهبی فعال دارد

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران در این جلسه اظهار کرد: در گچساران افزون بر 238 هیئت مذهبی در نقاط مختلف شهری و روستایی فعالیت دارند.

محمد‌مهدی شریفی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی گچساران شامل هیئت‌های مذهبی قرآنی، خانگی و عزاداری هستند که در طول سال فعالیت‌های مطلوبی دارند.

وی با بیان اینکه 57 هیئت در نقاط شهری گچساران فعالیت دارند، گفت: همه هیئت‌ها با شور و حال خاصی از هم‌اکنون به استقبال ماه محرم رفته و هیئت‌ها خود را برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم آماده می‌کنند.

شریفی با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن علیه دین، مذهب، قرآن و باورهای اسلامی ملت مسلمان بیان داشت: هزینه دشمن در راه رسیدن به این اهداف شوم خود میلیاردها دلار است.

وی یادآور شد: برخی اعتبارات فرهنگی که برای دستگاه‌های مختلف اختصاص می‌یابد لازم است به طور عادلانه در شهرستان‌ها نیز هزینه شود.

* لزوم توجه ویژه به امور فرهنگی گچساران

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران افزود: تبعیض ادارات کل استان در اختصاص اعتبارات فرهنگی به شهرستان‌ها قابل قبول نیست.

شریفی اذعان کرد: گچساران یک شهرستان ترانزیتی بوده که در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و با توجه به وجود شرکت نفت در این شهرستان، فرهنگ‌های مختلفی در گچساران مشاهده می‌شود.

وی برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم به سبک‌های مختلف در گچساران را نشانه‌ای از وجود فرهنگ‌های مختلف در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: در توزیع منابع فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به گچساران شود.

شریفی تصریح کرد: متولیان امور فرهنگی و دیگر مسئولان از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی گچساران به طور ویژه و با قید فوریت دفاع و حمایت کرده چرا که برخی از این طرح‌ها قابلیت اجرا در سطح شهرستان، استان و حتی کشور را دارند.

همچنین در این جلسه مسئول هیئت رزمندگان اسلام سپاه ناحیه گچساران به نمایندگی از هیئت‌های مذهبی برادران و یکی از مسئولان هیئت‌های بانوان نیز به بیان برخی مشکلات و درخواست‌‌های خود پیرامون هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری ماه محرم و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی پرداختند.

برنامه‌ریزی برای محتوابخشی به عزاداری‌ها در ماه محرم، استفاده از روحانیون و وعاظ در مراسمات عزاداری برای تبیین فلسفه عاشورا، حمایت و پشتیبانی مادی بیشتر سازمان تبلیغات از هیئت‌های مذهبی، پوشش خبری مطلوب از عزاداری‌ها توسط صدا و سیما، نبود مکانی برای کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد و در اختیار قرار دادن کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و جزواتی به منظور محتوابخشی به فعالیت مداحان از جمله مشکلات و خواسته‌های مطرح‌ شده از سوی مداحان و هیئت‌های مذهبی گچساران بود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول