اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش‌ و پرورش خراسان‌رضوی

55 درصد از کتابخانه‌های مدارس خراسان رضوی مستقل هستند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی فرهنگی آموزش ‌و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در مجموعه استان خراسان‌رضوی بیش از 55 درصد کتابخانه مستقل در مدارس وجود دارد.

55 درصد از کتابخانه‌های مدارس خراسان رضوی مستقل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد‌جواد غلامی پیش از ظهر امروز در جشن اهدای کتاب به کتابخانه‌های آموزشگاهی و نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در دبیرستان پسرانه محمودیه اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نگاه ویژه ای به مسئله کتاب و کتابخوانی دارد.

وی افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی عملکردهای قابل ذکری در سطح استان صورت گرفته که طرح اهدا کتاب متناسب با مقطع سنی و تحصیلی دانش‌آموزان از مهم‌ترین آنهاست.

غلامی با اشاره به طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مدارس گفت: طرح پالایش کتاب با توجه به مقطع سنی و تحصیلی، بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه کتاب در هفته کتاب، برنامه‌ریزی برای ارتقا کتابخانه‌های مستقل مدارس و افزایش سرانه کتاب دانش‌آموزان در راس برنامه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی مدارس است.

وی تصریح کرد: در مجموع استان خراسان‌رضوی بیش از 55 درصد کتابخانه مستقل مدارس فعال و همچنین طرح کتابخانه کلاسی در مقاطع ابتدایی به‌ طور جدی در حال پیگیری است.

معاون پژوهشی فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از سرانه کتاب دانش‌آموزی در سطح استان یاد کرد و گفت: سرانه کتاب دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی 98.2، مقطع راهنمایی 93.4 و در مقطع متوسطه 38.5 است.

وی تاکید کرد: طرح اهدا کتاب در مدارس از مطالبات مقام معظم رهبری بوده و آموزش و پرورش با توجه آن در جهت ارتقا و تقویت فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان در مقاطع مختلف است.

غلامی از دو جشنواره فرهنگی ادبی آموزش و پرورش استان یاد کرد و گفت: در هر سال تحصیلی، دو جشنواره با عناوین جشنواره نویسندگان فردا در قالب داستان کوتاه و شعر و جشنواره کتاب برتر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره نویسندگان فردا و کتاب برتر ارائه شده و تحویل آثار تا آذر ماه بوده و در نهایت در هشتم اسفند ماه، همزمان با روز علوم تربیتی نتایج آثار معرفی و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

معاون پژوهشی فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه موضوع کتاب برتر امسال، پیامبر اکرم (ص) است اظهار کرد: با توجه به ساخت فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) توسط دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، موضوع جشنواره کتاب برتر سال در شان نبی اکرم اسلام است.

غلامی با ابراز رضایتمندی از عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بحث کتاب و کتابخوانی گفت: مدیرکل آموزش و پرورش در راستای اهداف خود نگاه ویژه‌ای به مقوله نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس دارد.

معاون پژوهشی فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی یادآور شد: درصدد افزایش شعب انتشارات ضریح آفتاب هستیم، دستاوردهای فرهنگی به تناسب کار فرهنگی دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول