اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

بازار اسلامی در ترویج فرهنگ امر به معروف نقش مهمی دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی بر نقش ارزنده بازار اسلامی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

بازار اسلامی در ترویج فرهنگ امر به معروف نقش مهمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی بعد از ظهر امروز در همایش «بازار اسلامی، مقاومت اسلامی» با اشاره به اینکه امر به معروف سبب رشد جامعه و مانع از سقوط انسان می‌شود اظهار داشت: بازار در گذشته از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در حوزه مسائل دینی و اعتقادی برخوردار بود که امروز نیز بازاریان باید بکوشند جایگاه قبلی خود را به دست آورند.

وی تصریح کرد: یکی از مشاغلی که به دلیل ارتباط زیاد با مردم می‌تواند در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار باشد، فروشندگی است که می‌طلبد کسبه به این مهم توجه کافی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی کم‌فروشی و گرانفروشی را از مصادیق منکر در بازار دانست و گفت: چنانچه بازاریان بکوشند از این منکر دوری کنند، گام ارزنده‌ای در راستای نهی از منکر برداشته‌اند که شایسته است در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

نصراللهی بر تاثیر مثبت امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد که کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بخشی از آثار اجرای این فریضه الهی است.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای پرداختن به این فریضه دانست و ادامه داد: هدف قیام کربلا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که شیعیان نیز باید در این ایام برای احیای این مهم بکوشند.

وی با اشاره به نقش بازار اسلامی در ترویج این فرهنگ خاطر نشان ساخت: اقتصاد و بازار در اسلام وسیله‌ای برای خدمت‌رسانی و رفع نیازهای مردم است و دین مبین اسلام سفارش ویژه‌ای به اقتصاد اسلامی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و بر پایه احیای ارزش‌های الهی و انسانی‌ شکل گرفته است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارزش‌های الهی است که باید در جامعه اسلامی مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرد.

سردار غلامعلی ابوحمزه افزود: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاثیر بسزایی در موفقیت‌های نظام علیه جنگ نرم و شکست دشمنان داشته و موجب کاهش معضلات اجتماعی و نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان روشی برای کنترل و نظارت همگانی در اسلام مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است که امید می‌رود با توجه به این روش بتوان اصلاحات درونی و بیرونی را در جامعه حاکم کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تحقق عدالت اجتماعی، تثبیت حکومت اسلامی، تحکیم امنیت اجتماعی، نزول خیر و برکت و تحقق و گسترش اخلاق الهی در جامعه را از برکات اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و ادامه داد: گسترش و تعمیق این فریضه الهی نیازمند یک عزم ملی و همگانی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

ابوحمزه تاکید کرد: کسبه وظایف بسیار سخت و خطیری در ترویج مصادیق امر به معروف و جلوگیری از بروز منکر دارند که باید به درستی به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/87001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول