اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب و خاک وزیر کشاورزی:

طرح‌ آبیاری تلفیقی در خراسان‌رضوی الگویی برای کشاورزی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون فنی آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌هایی مانند آبیاری تلفیقی که در خراسان‌رضوی اجرایی می‌شود، دارای نتایج خوبی بوده و می‌تواند برای کشاورزی کشور الگو باشد.

طرح‌ آبیاری تلفیقی در خراسان‌رضوی الگویی برای کشاورزی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی جانباز صبح امروز در راس هیئتی کارشناسی به بازدید از پروژه‌های اجرا شده آبیاری تحت فشار خراسان‌رضوی پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در مجموع استان خراسان‌رضوی در اجرای کمی پروژه‌های آبیاری تحت فشار عملکرد قابل قبولی داشته و با توجه به کادر فنی و کارشناسی این استان انتظار داریم که حائز رتبه‌های اول عملکرد کیفیتی نیز باشد.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی پروژه‌های آب و خاک استان به خوبی نشان می‌دهد که حوزه عمل در این استان بسیار گسترده است و معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز توجه ویژه‌ای به این خراسان‌رضوی دارد.

جانباز توصیه‌هایی نیز به مدیران مجری طرح‌های آبیاری تحت فشار کرد و افزود: باید از سیستم اینورتور برای مدیریت انرژی استفاده کرد و کشاورزان را نیز برای خاموش کردن پمپ‌های آب در ساعات 19 تا 23 توجیه کرد.

وی یادآور شد: همچنین باید از لوله‌های PVC فشار قوی به جای لوله‌های مورد استفاده کنونی و از لوله‌های آزبست و همچنین لوله‌های آهنی پس از بررسی‌های کارشناسی و مطالعات منطقه‌ای و اقلیمی استفاده کرد.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: طرح‌های خوبی در خراسان‌رضوی اجرا شده اما اگر طرح‌های آینده به همراه مطالعات خاک‌شناسی، هواشناسی و اقلیم اجرا شود بازده بالاتری دارد.

جانباز از اجرای طرح‌های تلفیقی آبیاری در خراسان‌رضوی به‌عنوان ایده بسیار خوب یاد کرد و افزود: این طرح می‌تواند برای عرصه‌های آبیاری تحت فشار در سراسر کشور الگوی عملی شود.

انتهای پیام/70003 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول