اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه استان سمنان مطرح کرد

رتبه اول سمنان در اعزام دانش‏آموز در دوران دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان گفت: بر اساس آمارهای موجود، استان سمنان در اعزام دانش‏آموز در دوران دفاع مقدس رتبه نخست را در کشور به نسبت سرانه جمعیت در اختیار دارد.

رتبه اول سمنان در اعزام دانش‏آموز در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسحاق هراسانیان عصر امروز در نشست مشترک سپاه قائم آل محمد (عج) و اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در خصوص اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، ادامه داد: در طول دفاع مقدس، 550 هزار نفر دانش‏آموز در جبهه‌های نبرد حضور یافتند و تقدیم 36 هزار شهید والامقام دانش‌آموز، الگوی مناسبی از ایثار و فداکاری فراتر از همه دوران‌ افتخارآمیز این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 900 هزار نفر دانش‏آموز و 100 هزار نفر نیز از فرهنگیان و عوامل اجرایی همراه دانش‌‏آموزان هستند که سهم استان سمنان در این بخش حدود 8 هزار نفر است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه بیش از دو ماه فعالیت شبانه‌روزی برای هر چه بهتر برگزار شدن اردوهای راهیان‌نور در این استان صورت گرفته است، افزود: شش کمیته متشکل از کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه‌، فرهنگی، پشتیبانی، سازماندهی و اجرایی، بسیج جامعه زنان و کمیته امنیت، سلامت و ایمنی ایجاد شده است.

هراسانیان گفت: اردوهای راهیان نور در کیفی‌سازی اقدامات آموزشی و فراهم آوردن اسباب و زمینه ارتقای و تقویت ابعاد نگرشی، معرفتی و مهارتی دانش‌آموزان موثر است.

وی افزود: دنیای امروز تشنه فرهنگ اصیل و ناب اسلام است و به جرأت می‌توان گفت که انتقال تجارب و فرهنگ یکی از اشکال جدید نبرد ما با دنیای استکبار است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را تحول در درس آمادگی دفاعی با رویکرد آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های متعالی دفاع مقدس و ترویج روحیه ایمان، سلحشوری، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر به ویژه شهدای دانش‌آموز عنوان کرد.

هراسانیان بیان داشت: در این نهضت فرهنگ‌ساز انتظار است که با تعامل و همکاری و اخذ تدابیر مشترک و اجرای کامل دستورالعمل از مدرسه تا مدرسه، این اردوی عظیم در استان سمنان در راستای آماده‌سازی نوجوانان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی بسیج پرتوان و صف‌شکن و جان برکف خادم ملت در کمک به اعزام و اثربخشی این فعالیت که تحقق کامل اهداف ارزشمند درک و فهم راه شهیدان پیرو مکتب علوی و فاطمی و  عاشورایی است، موثر است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: اعزام به مناطق عملیاتی گامی اساسی در جهت آشنایی با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ایثار و شجاعت و فداکاری و ترویج ارزش‌های والای انسانی و اسلامی انقلاب اسلامی در نسل‌های بعدی انقلاب است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول