اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران خبر داد

اجرای 3300 برنامه فرهنگی هفته بسیج در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: در هفته بسیج با تشکیل کمیته‌های 9 گانه 3 هزار و 300 برنامه فرهنگی اجرا می‌شود.

اجرای 3300 برنامه فرهنگی هفته بسیج در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد الماس‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران استان به تشریح فعالیت‌های سپاه کربلای مازندران در هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: با تشکیل کمیته‌های 9 گانه، 3 هزار و 300 برنامه در هفته بسیج اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کاروان از کربلای شلمچه به کربلای معلی، همایش طلاب و مبلغان، بسیج و رسانه و مداحان که با حضور 500 مداح در مرکز مازندران برگزار شد.

الماس‌پور مراسم تقدیر از پیرغلامان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج به لحاظ تقارن با ماه محرم عنوان کرد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی در هفتم محرم با همکاری هیئت رزمندگان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش فعالیت‌های تربیتی بسیج از سن کم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در هفته بسیج همایش‌های مذهبی با مضامین ماه محرم برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی در نظر گرفته و قابل اجرا است.

این مسئول دیدار با فرماندهان، غبارروبی گلزار شهدا، دسته‌روی نیروهای مسلح در سطح استان و سرکشی و دیدار از خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در مازندران عنوان کرد و گفت: 500 یادواره شهدا در شب‌های محرم به صورت منطقه‌ای در پایگاه‌ها و مناطق شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

الماس‌پور همچنین از برگزاری 3 هزار و 300 برنامه در سطح پایگاه‌ها و محلات خبر داد و افزود: شعار ما در هفته بسیج به طور متوسط در هر پایگاه یک برنامه است.

وی با بیان اینکه احداث پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز توسط بسیج مستضعفان در مناطق محروم انجام می‌شود، گفت: در منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی سپاه مازندران احداث 80 واحد مسکونی را تقبل کرد که آخر آبان این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اظهار اینکه در هفته بسیج اعزام اکیپ‌های درمانی را در مناطق محروم داریم، تصریح کرد: اردوگاه شهدای خرمشهر با ظرفیت یک‌هزار و 800 نفر در مهر ماه سال جاری افتتاح شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اعزام 12هزار دانش‌آموز دختر مازندرانی به اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: تا یک ماه دیگر دانش‌آموزان پسر نیز به این اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی برپایی یک‌هزار نمایشگاه کتاب در سطح کشور را فعالیت سپاه پاسداران در هفته بسیج اعلام کرد و یادآور شد: تمام شهرستان‌های مازندران نمایشگاه کتاب بسیج با تخفیف 50 درصدی دایر می‌شود که نقش حمایتی را برای خریداران کتاب دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم و فعالیت‌های محوری بسیج در این راستا قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی و ورزشی و نیز وبلاگ‌نویسی از سری برنامه‌های فرهنگی ما در هفته بسیج در سال جاری است.

به گزارش فارس، از 10 هزار و 400 شهید دفاع مقدس در مازندران 4 هزار و 600 شهید بسیجی بودند که 47 درصد شهدای استان را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/86006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول