اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو تیم جوملا فارسی در ایران:

کیفیت علمی دومین سمینار جوملای ایران ضعیف است

خبرگزاری فارس: عضو تیم جوملا فارسی در ایران گفت: علی‌رغم حمایت‌های فراوان ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی، کیفیت علمی دومین سمینار جوملا در ایران در سطح پایین برگزار شد.

کیفیت علمی دومین سمینار جوملای ایران ضعیف است

میلاد صفاجوی عضو تیم جوملا فارسی ایران در خصوص کیفیت برگزاری این سمینار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز استان قزوین، اظهار کرد: دومین سمینار جوملا در ایران و نخستین جشنواره وب‌سایت‌های جوملا در جهان به میزبانی کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اهم محورهای این سمینار بیان کرد: بسترسازی دولت الکترونیک، کارآفرینی، گسترش رویکرد شهروند الکترونیک و تجارت الکترونیک از جمله اهداف برگزاری دومین سمینار جوملا در ایران بوده است.

عضو تیم جوملا فارسی در ایران در خصوص تاریخچه و سابقه این برنامه در ایران و جهان عنوان کرد: در سراسر دنیا برنامه‌هایی تحت عنوان روز جوملا برگزار می‌شود که به بررسی جنبه‌های مختلف این سیستم پرداخته خواهد شد.

صفاجوی ادامه داد: در ایران نیز این سمینار به عنوان روز جوملا برای دومین بار برگزار شد که نخستین بار به میزبانی مشهد مقدس و با حضور چهره‌های برجسته بین‌المللی و شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور برگزار شده بود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره وب‌سایت‌های جوملا برای نخستین بار در جهان سال گذشته به ابتکار یکی از اعضای گروه جوملا فارسی و نماینده بومی‌سازی جوملا در ایران مطرح شد.

عضو تیم جوملا فارسی در ایران اظهار کرد: در این جشنواره نزدیک به 100 وب‌سایت راه‌اندازی شده با سیستم مدیریت محتوای جوملا در دسته‌های مختلف به رقابت پرداختند که به برگزیدگان هر دسته و برگزیدگان موضوعی، جوایزی در پایان سمینار اهدا شد.

صفاجوی با انتقاد از نحوه برگزاری و کیفیت علمی این سمینار ابراز کرد: علی‌رغم حمایت‌های فراوان ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی، در این سمینار عدم هماهنگی‌های مسئولان میزبان مشهود بوده و نیز کیفیت علمی پایین و زمان محدود سمینار از نقاط ضعف دوره دوم بوده است.

وی همچنین عدم حضور افراد برجسته بین‌المللی متخصص در این سمینار را دیگر کاستی این سمینار دانست و تصریح کرد: کمیته علمی برگزار کننده دوره نخست نسبت به افزایش و بهبود کیفیت علمی سمینار تلاش‌های مناسب و با هدفی را انجام داده بود که این پیگیری‌ها در دوره دوم کمتر دیده شد.

عضو تیم جوملا فارسی در ایران در خصوص نرم‌افزار جوملا و استفاده آن عنوان کرد: جوملا یک نرم‌افزار متن باز و رایگان است که از آن در راه‌اندازی وب‌سایت‌های پویا استفاده می‌شود و میلیون‌ها وب‌سایت در دنیا از این سیستم بهره می‌برند.

صفاجوی ادامه داد: به دلیل گسترده شدن دامنه تحریم‌ها، سیستم‌های متن باز همچون جوملا و وردپرس قابل تحریم نیستند و معمولا به صورت رایگان در تجارت الکترونیک عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های متن‌ باز جایگاه خود را بیش از پیش در بین کاربران ایرانی باز کرده، اذعان کرد: در حال حاضر بسیاری از وب‌سایت‌های دولتی و غیردولتی در ایران از این سیستم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/77007/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول