اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

خدمات بیمه‌های سلامت محور رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: خدمات بیمه‌های سلامت‌محور به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست و بیماران صعب‌العلاج را به خوبی پوشش نمی‌دهد.

خدمات بیمه‌های سلامت محور رضایت‌بخش نیست

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیماران صعب‌العلاج از قشرهای آسیب‌پذیر کشور قلمداد می‌شوند که به پشتیبانی و حمایت بیشتری از سوی دولت و خیران نیازمند هستند بنابراین اشکالات بیمه‌های درمانی باید رفع شود تا در راستای کاهش آلام و دردهای آنها گام‌های بلندی برداشته شود همچنین به نظر می‌رسد تجمیع بیمه‌ها می‌تواند تا اندازه زیادی کمبودها و مسائل را حل کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید در بیمارستان‌های دولتی از بیماران صعب‌العلاج پشتیبانی بیشتری به عمل آورد افزود: گران شدن تجهیزات و لوازم پزشکی موجب بروز مشکلات متعدد شده است ولی این مسئله نباید در میزان و بهای ارائه خدمات درمانی تاثیر منفی بر جای گذارد چرا که خانواده‌ها با نرخ‌های فعلی نیز به شدت در فشار هستند و افزایش بهای خدمات درمانی مشکلات آنها را بیشتر می‌کند.

این نماینده مجلس با اظهار به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های مختلف بسیاری از مشکلات درمانی خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت را رفع می‌کند خاطر نشان کرد: در این طرح تمهیدات لازم اتخاذ شده است تا اقشار کم‌درآمد و ساکن در مناطق دوردست به امکانات درمانی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

فتاحی به اجرای طرح پزشک خانواده در طول سال جاری در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح مقدمات مورد نیاز به همت دستگاه‌های مختلف اعم از تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و ... در حال فراهم شدن است ولی متاسفانه بین پرستاران، ماماها و پزشکان در این ارتباط ابهام‌های زیادی وجود دارد که باید برای پاسخگویی به این سؤال‌ها اهتمام شود تا به شکل مطلوب با مجریان این طرح همکاری کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اظهار به اینکه در چهار استان اجرای این طرح آغاز شده است گفت: باید در این استان‌ها نسبت به بررسی عیوب احتمالی و موانع موجود اهتمام شود تا بعد از اینکه چالش‌ها رفع شد بسترها برای اجرای مناسب آن در سایر نقاط کشور نیز بهتر فراهم ‌شود.

انتهای پیام/61002/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول