اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی:

تولیدکنندگان فرش برای شناسایی نیازهای مصرف‌کنندگان تلاش کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی گفت: تولیدکنندگان فرش دستباف باید برای سلیقه‌یابی و شناسایی نیازهای مصرف‌کنندگان بیشتر تلاش کنند.

تولیدکنندگان فرش برای شناسایی نیازهای مصرف‌کنندگان تلاش کنند

مرضیه بنفشه‌افشار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های صاحب سبک در صنعت فرش کشورمان قلمداد می‌شود اما برای اینکه جایگاه کنونی برای استان حفظ شود و ارتقا پیدا کند باید نسبت به شناسایی بازارهای داخلی و خارجی و بررسی سلیقه‌های مختلف به طور جدی‌تر اهتمام شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تلاش مستمر در زمینه سلیقه‌یابی افزایش تقاضا را به دنبال دارد افزود: برای اینکه تولیدکنندگان استان با افزایش تقاضای داخلی و خارجی روبه‌رو شوند باید در زمینه شناسایی بازارهای مختلف، بررسی نیازهای مصرف‌کنندگان و مواردی از این قبیل با پشتکار و جدیت بیشتری اهتمام کنند.

افشار ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران با هدف هماهنگی تولید با نیاز مشتریان، افزایش تقاضای داخلی و خارجی فرش، افزایش سهم فرش دستباف ایران در بازارهای هدف اجرای برنامه‌هایی را آغاز کرده و در زمینه‌ سلیقه‌یابی مصرف‌کنندگان فرش دستباف ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی مطالعاتی نیز انجام داده است.

وی تصریح کرد: بازار کشورهای آلمان، فنلاند، روسیه، سوئیس، اتریش، بلژیک، آمریکا، ایتالیا، لبنان، فرانسه، کویت، نمایشگاه میلان و بازارهای داخلی مورد مطالعه کارشناسان داخلی قرار گرفته و نتایج مطالعات فوق به صورت سی‌دی، مجله‌های سلیقه‌یابی تهیه شده و در بین تولیدکنندگان فرش دستباف استان و تشکل‌های مربوطه توزیع شده است.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی به برپایی همایش یک‌روزه سلیقه‌یابی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش‌های یک‌روزه در شهرستان‌های ارومیه، خوی و بوکان با شرکت 210 نفر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برگزار شده است و خروجی مطلوبی نیز داشت.

وی فرش دستباف را میراث گذشتگان دانست و اظهار داشت: لازم است برای حفظ این سرمایه عظیم بیش از گذشته اهتمام شود چرا که برای اقشار مختلف مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم درآمدزایی داشته و بخشی از فرهنگ و سنت ملت بزرگ ایران اسلامی قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/61002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول