اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی:

دستگاه‌ها ذخیره‌سازی لازم را برای شرایط اضطراری داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: ذخیره‌سازی و امدادرسانی در مواقع ضروری تنها بر عهده مدیریت بحران نیست بلکه هر دستگاه باید ذخیره‌سازی لازم را برای این مواقع در نظر بگیرد.

دستگاه‌ها ذخیره‌سازی لازم را برای شرایط اضطراری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری ظهر امروز در کارگروه مدیریت امداد و نجات خراسان‌جنوبی اظهار کرد:‌ در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان 22 قلم کالا که بیشتر شامل کالاهای غذایی و بهداشتی است را ذخیره دارد.

وی افزود: قبل از گذشتن تاریخ مصرف کالاهایی که در انبار است، این کالاها در مناطق محروم توزیع می‌شود و این اقلام دوباره نیز ذخیره می‌شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به پیامدهای جنگ نرم استکبار و شیوه مبارزه‌ای که دشمن در پیش گرفته پدافند غیرعامل جدیت بیشتری به خود گرفته است.

محمد افضل ادامه داد: پدافند غیرعامل استان که به تازگی راه‌اندازی شده شامل کارگروه‌های تخصصی از قبیل امداد و نجات، کارگروه امنیتی، تبلیغات، سایبری و تحقیقات است.

وی افزود: در شرایط بحرانی و اضطراری توان عملیات یکی از شاخصه‌ها است که باید تمامی دستگاه‌ها با هم همکاری داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان‌جنوبی، ارتقای سطح آگاهی عملیاتی و ارتقای توان اجرایی از طریق رزمایش‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد: بانک اطلاعاتی مراکز امداد و نجات بسیار حساس است و باید تهیه شود.

مسوول فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در بحث فرکانس‌های مشترک از ابتدای سال جاری در حال پیگیری هستیم تا ارتباطات از طریق پایگاه‌های 115 امکان‌پذیر باشد اما در این راستا باید ارتباط رادیویی استان تکمیل شود.

محمدرضا آذرکیش اظهار کرد: جانمایی بیمارستان صحرایی در حال انجام است و برای تسریع عملیات به همکاری هلال نیاز است.

وی تصریح کرد: نخستین مانور برپایی بیمارستان صحرایی با زمان طولانی انجام شد که در دومین مانور به دلیل همکاری ارتش و نیروی انتظامی این مدت زمان کاهش یافت اما هنوز هم در حد مطلوب نیست.

مسوول مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، بررسی استحکام ساختمان‌ها را ضروری عنوان کرد و افزود: ساختمان‌های اداری و مسکونی متروکه فراوان هستند که باید از لحاظ استحکام بررسی شوند.

محمدتقی وفایی، نبود راه انحرافی در گردنه‌های محورهای استان را یکی از مشکلات راه‌ها دانست و ادامه داد: در زمان وقوع حادثه اگر این گردنه‌ها بسته شوند با مشکل روبه رو می‌شویم که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

معاون و قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 16 پست فوق توزیع برق در استان وجود دارد که کنترل اتوماتیک از طریق پست‌ها انجام می‌شود.

هادی منصوریان اظهار کرد: در بحث امدادرسانی شهرستان‌ها به سطح یک و دو تقسیم شده‌اند و سطح یک علاوه بر شهرستان خود باید قادر به سرویس‌دهی استان‌های دیگر نیز باشد.

وی ادامه داد: در سطح استان با همکاری استانداری حدود 12 دستگاه مولد اضطراری نصب شده است که شاید در شرایط حساس با کمبود این دستگاه مواجه باشیم و در این راستا درخواست افزایش دستگاه‌های مولد در استان را داریم.

معاون و قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تأمین برق اضطراری از وظایف هر دستگاه است، تصریح کرد: وظیفه شرکت برق و مدیریت بحران استانداری نظارت بر مولدها است.

منصوریان افزود: انبارهای بحران برای امدادرسانی در استان تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/69005/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول