اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر خراسان‌جنوبی:

پایگاه امداد و نجات خوسف کمبود آب و گاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی کمبود آب و گاز و تجهیزات خودرویی را مهم‌ترین مشکل پایگاه امداد و نجات خوسف دانست.

پایگاه امداد و نجات خوسف کمبود آب و گاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رحیم شهریاری عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند با بیان اینکه پیشگیری و مقابله با حوادث طبق قوانین مدیریت بحران کشور جزو امور حاکمیتی است، اظهار داشت: دولت به عنوان قوه مجریه مسئول پاسخگویی، پشتیبانی و تدارکات برای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی است.

 

*جمعیت هلال احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر دنیا است

وی جمعیت هلال احمر را یک جمعیت مردم نهاد و امدادی دانست و افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جزو پنج جمعیت هلال احمر برتر دنیا شناخته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در بین استان‌های کشور به سبب حمایت‌هایی که از سوی مرکز و استان صورت گرفته جزو جمعیت‌های برتر کشور است.

شهریاری افتتاح و راه‌اندازی سامانه 147، بانک اطلاعاتی امداد و نجات و تدوین و اجرای سامانه مدیریت سوانح را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در طول سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به سامانه مدیریت سوانح جمعیت هلال احمر گفت: این سامانه از طریق اینترنت در دسترس است که توسط جوانان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی برای نخستین بار ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از اختصاص 35 دستگاه خودرو به این نهاد در سال 90 اشاره کرد و ادامه داد: حدود 30 درصد از این امکانات در اختیار شهرستان بیرجند و پایگاه امداد و نجات خوسف قرار گرفته است.

 

*احداث ساخت سوله امدادی نیازمند کمک مسئولان است

شهریاری از احداث و ساخت سه سوله امدادی در بیرجند خبر داد و گفت: 2 هزار متر این سوله‌ها در حال ساخت است که نیازمند کمک و مساعدت مسئولان استان است.

وی از توزیع 450 هزار قطعه بروشور، کتابچه و راهنمای گردشگری در سطح استان در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: 30 درصد این میزان در شهرستان بیرجند توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به موضوع اوقات فراغت در این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 5 هزار نفر در تابستان سال گذشته آموزش کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند.

 

*جمع آوری 5 میلیارد ریال کمک‌های نقدی برای قحطی‌زدگان سومالی

شهریاری از جمع آوری 5 میلیارد ریال کمک‌های نقدی برای قحطی‌زدگان سومالی در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: خراسان‌جنوبی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی رتبه نخست را نسبت به جمعیت خود در کشور کسب کرده است.

وی از مراجعه 28 هزار نفر در استان به داروخانه هلال احمر خبر داد و افزود: در ایام نوروز حدود 400 نفر در بحث طوفان شن امداد رسانی و 150 نفر اسکان داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به بارندگی بهمن ماه در بیرجند گفت: در این بارندگی که در منطقه دهلکوه بیرجند اتفاق افتاد 150 خانواده توسط امدادگران هلال احمر استان امداد رسانی شده‌اند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول