اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

طرح پلاک‌کوبی به ساماندهی دام‌ها کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: طرح پلاک‌کوبی دام‌ها برای هویت‌دار کردن آنها در حال انجام است و این به ساماندهی دام‌ها کمک و حمل و نقل آنها کنترل می‌شود.

طرح پلاک‌کوبی به ساماندهی دام‌ها کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، بیژن دهقان سه‌شنبه شب در نشست بررسی مشکلات دامداران و دامپزشکی فهرج با اشاره به قاچاق دام از مرزهای شرقی کشور اظهار داشت: خشکسالی‌های 10 سال گذشته سبب قاچاق دام شده است و هدفمندی یارانه و ندیدن بخش دامپروری موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی از کاهش نسل گاو جرسی در شهرستان‌های شرقی خبر داد و افزود: شهرستان فهرج نیاز به یک کشتارگاه مجهز دارد که دام‌های قاچاق و غیرمجاز در همین منطقه کشتار شوند.

دهقان از اخذ مجوز حمل دام زنده به استان‌های فارس، اصفهان و یزد از استان کرمان خبر داد و گفت: طرح پلاک‌کوبی دام‌ها برای هویت‌دار کردن آنها در حال انجام است که به ساماندهی دام‌ها کمک و حمل و نقل دام کنترل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از تجهیز شبکه دامپزشکی شهرستان‌های شرقی استان خبر داد و اذعان داشت: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان‌ها در مسیر قاچاق دام، تجهیز و تخصیص اعتبار به ترتیب به شهرستان‌های ریگان، فهرج، نرماشیر و بم صورت می‌گیرد.

علی سهیلی بخشدار مرکزی فهرج نیز با بیان اینکه ایستگاه جمع‌آوری شیر در 20 سال گذشته در این منطقه راه‌اندازی شده که فرسوده است، عنوان کرد: سخت‌گیری در حمل دام برای چوب‌داران موجب دلسردی آنان شده است.

انتهای پیام/80013/ذ/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول