اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت:

اختلافی میان شیعه و سنی در مسائل اعتقادی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت گفت: در مسائل اعتقادی و اصیل هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد و تنها در مسائل فقهی تفاوت‌هایی وجود دارد اما در نهایت همه نگاه‌ها به سوی کعبه است.

اختلافی میان شیعه و سنی در مسائل اعتقادی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در جمع مردم رمشک از توابع این شهرستان، استان کرمان را جزو پنج استان بزرگ و کهن کشور خواند و اظهار داشت: تمدن «آرتا» اگر در ردیف ثبت قرار گیرد به عنوان تمدن اولیه جهان ثبت می‌شود و در نتیجه تمدن بین‌النهرین به عنوان تمدن میانه محسوب می‌شود.

وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم افزود: این سخنان تنها ویژه رمشکیان، کرمانیان و حتی ایرانیان نیست بلکه برای تمام متقیان جهان نازل شده است و به عنوان چراغ هدایت همگان به شمار می‌رود.

سلیمانی با بیان اینکه در دنیایی که فانی است جایی برای اختلاف وجود ندارد، تصریح کرد: شما باید به عنوان یک جامعه مدرن و اعلاء زندگی کنید و تمدن‌های پیشین را به عنوان سکوی پرش خود قرار دهید و گرفتار وهن و حزن نشوید و دلباختگی به دنیا نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه پیامبری که مبعوث می‌شد دین قبلی را تکمیل می‌کرد و آینده را بشارت می‌داد، ابراز داشت: جماعت مسلمان فرزند قرآن است و همواره به داشتن آن افتخار می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با اشاره به واقعه کربلا گفت: دشمنان امام حسین(ع) در آن زمان تلاش می‌کردند تا نامی از ایشان باقی نماند اما اکنون پس از یک‌هزار و 400 سال در دورترین نقطه این منطقه نام مدرسه‌ها به نام امام حسین(ع) مزین شده است.

سلیمانی با تأکید بر اتحاد و همدلی میان مسلمانان بیان داشت:‌ امروز تمام ایرانیان با وحدت و همدلی محکم و استوار در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند و هرگز به آن‌ها اجازه تعرض به کشور را نمی‌دهند.

وی با طرح این سئوال که آیا رسالت خود را در این انقلاب انجام داده‌ایم، اذعان داشت: در مسائل اعتقادی و اصیل هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد و تنها در مسائل فقهی تفاوت‌هایی وجود دارد اما در نهایت همه نگاه‌ها به سوی کعبه است.

انتهای پیام/80004/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول