اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال بوشهر:

ارائه خدمات ثبت احوال در بوشهر کاملا مکانیزه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: همه خدماتی که در حوزه ثبت احوال در استان بوشهر به مردم ارائه می‏شود، الکترونیکی و مکانیزه است.

ارائه خدمات ثبت احوال در بوشهر کاملا مکانیزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، کیومرث صالحی نیا در نشست شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: سامانه‎های ثبت ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و سامانه ثبت نشانی و سیستم‎های ما با ادارات همه مکانیزه شده است و تمام سامانه‎های ثبت احوال برای خدمات الکترونیک مهیاست.

وی افزود: سازمان ثبت احوال تولید کارت شناسایی هوشمند را در قم به صورت آزمایشی آغاز کرده است و پس از رفع عیوب آن در تمامی استان‎ها شروع خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: هویت انفرادی می‎تواند زیرساخت هویت انتظامی، امنیتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، حقوقی، مالی، اعتباری، اجتماعی و اقتصادی باشد.

وی افزود: به طور مثال در حوزه امنیتی و انتظامی با استفاده از اطلاعات موجود می‎توان بانک اطلاعات مجرمین را در زمینه‎های مختلف ایجاد کرد و دسترسی به اطلاعات آنان را به حداقل زمان ممکن کاهش داده و امنیت اجتماعی پایدار را استمرار داد.

صالحی نیا گفت: در حوزه اشتغال می‎توان امکان شناخت از وضعیت شاغلین و بیکاران، سن، جنس، تحصیل و تخصص آنها را مبتنی بر شماره ملی فراهم و فرصت‎های شغلی متناسب را ایجاد و در صورت وجود، اطلاع رسانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابات با ایجاد امکانات لازم، می‎توان، احراز هویت و شرایط لازم برای داوطلبین را در زمان ثبت نام ممکن و صدور کارت مشارکت در انتخابات را برای واجدین شرایط قبل از رای‌گیری میسر کرد.

صالحی نیا اختصاص شماره ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و یادآور شد: تمام خدمات کشور بر این شماره استوار می‎شود و برای اطلاعات حفاظتی و تابعیت مردمی که کار بسیار ارزشمندی است تمام اسناد هویتی افراد را علاوه بر آن که به صورت فیزیک داریم، آرشیو الکترونیک کرده‎ایم و در همه شهرهای کشور قابل ارائه است.

وی بیان کرد: ما هنوز آمار دقیقی از جمعیت فعال جامعه نداریم، سرشماری هم که انجام می‎دهیم، به خطا می‎رویم.

مدیرکل ثبت و احوال استان بوشهر افزود: اداره ثبت و احوال با توجه به تدوین سند چشم انداز توسعه و برنامه‎های مدون سالانه با قابلیت پایش مبتنی بر سند چشم‎انداز توسعه کشور قانون برنامه پنج ساله توسعه، قوانین و مقررات عمومی کشور و ماموریت‎های تعریف شده قانونی، در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت، به ایفای نقش می‎پردازد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان کهن که فارغ از امر تبلیغ دارای دیرینه تاریخی مبتنی بر پشتوانه علمی با کارنامه موفق در عرصه خدمتگزاری است سه وظیفه و ماموریت بر عهده دارد که وظیفه جمع‎آوری اطلاعات و ثبت آن، صدور اسناد تولید و انتشار آمارهای جمعیتی است.

صالحی نیا با بیان این که ثبت احوال در حال تغییر و تحول است گفت: در حال حاضر تمام خدمات ثبت احوال به صورت الکترونیکی ارائه و ثبت می‎شود.

انتهای پیام/66007/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول