به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، کیومرث صالحی نیا در نشست شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: سامانههای ثبت ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و سامانه ثبت نشانی و سیستمهای ما با ادارات همه مکانیزه شده است و تمام سامانههای ثبت احوال برای خدمات الکترونیک مهیاست.
وی افزود: سازمان ثبت احوال تولید کارت شناسایی هوشمند را در قم به صورت آزمایشی آغاز کرده است و پس از رفع عیوب آن در تمامی استانها شروع خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: هویت انفرادی میتواند زیرساخت هویت انتظامی، امنیتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، حقوقی، مالی، اعتباری، اجتماعی و اقتصادی باشد.
وی افزود: به طور مثال در حوزه امنیتی و انتظامی با استفاده از اطلاعات موجود میتوان بانک اطلاعات مجرمین را در زمینههای مختلف ایجاد کرد و دسترسی به اطلاعات آنان را به حداقل زمان ممکن کاهش داده و امنیت اجتماعی پایدار را استمرار داد.
صالحی نیا گفت: در حوزه اشتغال میتوان امکان شناخت از وضعیت شاغلین و بیکاران، سن، جنس، تحصیل و تخصص آنها را مبتنی بر شماره ملی فراهم و فرصتهای شغلی متناسب را ایجاد و در صورت وجود، اطلاع رسانی کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابات با ایجاد امکانات لازم، میتوان، احراز هویت و شرایط لازم برای داوطلبین را در زمان ثبت نام ممکن و صدور کارت مشارکت در انتخابات را برای واجدین شرایط قبل از رایگیری میسر کرد.
صالحی نیا اختصاص شماره ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و یادآور شد: تمام خدمات کشور بر این شماره استوار میشود و برای اطلاعات حفاظتی و تابعیت مردمی که کار بسیار ارزشمندی است تمام اسناد هویتی افراد را علاوه بر آن که به صورت فیزیک داریم، آرشیو الکترونیک کردهایم و در همه شهرهای کشور قابل ارائه است.
وی بیان کرد: ما هنوز آمار دقیقی از جمعیت فعال جامعه نداریم، سرشماری هم که انجام میدهیم، به خطا میرویم.
مدیرکل ثبت و احوال استان بوشهر افزود: اداره ثبت و احوال با توجه به تدوین سند چشم انداز توسعه و برنامههای مدون سالانه با قابلیت پایش مبتنی بر سند چشمانداز توسعه کشور قانون برنامه پنج ساله توسعه، قوانین و مقررات عمومی کشور و ماموریتهای تعریف شده قانونی، در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت، به ایفای نقش میپردازد.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان کهن که فارغ از امر تبلیغ دارای دیرینه تاریخی مبتنی بر پشتوانه علمی با کارنامه موفق در عرصه خدمتگزاری است سه وظیفه و ماموریت بر عهده دارد که وظیفه جمعآوری اطلاعات و ثبت آن، صدور اسناد تولید و انتشار آمارهای جمعیتی است.
صالحی نیا با بیان این که ثبت احوال در حال تغییر و تحول است گفت: در حال حاضر تمام خدمات ثبت احوال به صورت الکترونیکی ارائه و ثبت میشود.
انتهای پیام/66007/ب20/ض1002