اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج اصناف ناحیه مقاومت ورامین:

شجاعت شهدای اصناف در تاریخ ورامین به ثبت رسیده است

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج اصناف ناحیه مقاومت ورامین با اشاره به نقش بی‌بدیل اصناف در 10 دی 57 گفت: شجاعت شهدای اصناف در تاریخ ورامین به ثبت رسیده است.

شجاعت شهدای اصناف در تاریخ ورامین به ثبت رسیده است

فتح‌الله فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به راهپیمایی ضد رژیم ستم‌شاهی مردم ورامین در 10 دی ماه سال 57 که با شهادت غیور مردان ورامین همراه شد، اظهار داشت: 10 دی 57 همواره برای مردم ورامین معنای خاصی دارد، در این روز مردم شهید پرور این منطقه برضد رژیم ستم‌شاهی دست به راهپیمایی گسترده‌ای زدند و با تعطیل کردن بازار، مغازه‌ها و مدارس و با حضور در خیابان‌ها، شعارهای مرگ بر شاه، درود بر خمینی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی سردادند، 10 دی با هدایت روحانیت به‌وقوع پیوست اما در عرصه حضور همه اقشار نقش داشتند.

فرمانده بسیج اصناف ناحیه مقاومت ورامین گفت: اصناف یکی از اقشاری هستند که نقش برجسته در این روز تاریخی ایفا کردند، تمام اصناف کسب و کار خود را تعطیل کردند و دوشادوش روحانیت و دیگر اقشار از آرمان‌ها دفاع کردند، اما 10 دی در واقع اوج مبارزات مردمی ورامین بود، پس از شهادت آقا مصطفی خمینی(ره) به دست ماموران ساواک و چاپ مقاله‌ای برضد امام (ره) در روزنامه اطلاعات خشم انقلابی مردم به‌ویژه جوانان و اصناف بر انگیخت که آن حادثه 19 دی قم رخ داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ورامین هم به‌مناسبت شهادت حاج آقا مصطفی مجالسی از سوی آیت‌الله طاهری در مسجد خاتم الانبیاء (ص) و از سوی آیت‌الله محمودی گلپایگانی در حسینیه بنی فاطمه (س) برگزار شد، اصناف ورامین در این مجالس نقش برجسته‌ای داشتند و همواره دوشادوش روحانیت متعهد به‌ویژه آیت‌الله محمودی گلپایگانی دست به راهپیمایی می‌زدند تا بدین وسیله نفرت و کینه خود را از رژیم تا دندان مسلح پهلوی اعلام کنند.

فرجی عنوان کرد: در واقع هر مغازه‌ای از اصناف ورامین پایگاهی برای مبارزه ضد رژیم شده بود، این اقدامات و تحرکات ادامه داشت تا در 10 دی ماه به اوج رسید.

فرمانده بسیج اصناف ناحیه مقاومت ورامین اضافه کرد: در 10 دی ماه ابتدا شهید حسن کریمی به شهادت رسید و مردم در حال تشییع پیکر وی بودند که مورد حمله سفاکان رژیم قرار گرفتند و خیابان‌های ورامین به خون شهیدان میرزایی و شیرازی رنگین شد و حکومت نظامی اعلام شد، در این حال خفقان باز هم اصناف از حرکت نایستادند و تصاویر شهدای 10 دی را پشت شیشه مغازه‌های خود چسباندند.

وی ادامه داد: سربازان رژیم به مغازه‌ها می‌ریختند و شیشه‌ها را می‌شکستند اما هرگز تصاویر شهدا از پشت شیشه مغازه ها برداشته نشد.

این مسئول سپس با اشاره به نقش بی بدیل اصناف در 10 دی 57 تصریح کرد: شجاعت و شهامت این قشر جان بر کف همواره در تاریخ ورامین با عظمت یاد خواهد شد.

انتهای پیام/2462/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول