اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

تشریح چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده/پزشک عمومی رایگان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون 126 نفر پزشک متقاضی در سامانه خدمات سلامت الکترونیک برای همکاری در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.

تشریح چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده/پزشک عمومی رایگان می‌شود

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری اظهار کرد: در حال حاضر این طرح در مرحله اسقرار قرار دارد.

وی افزود: اکنون امور مربوط به بررسی مطب و مراکز ارائه خدمت متقاضی همکاری در طرح بررسی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: در حال حاضر 50 درصد از این مواد (مطب و درمانگاه‌ها) برای انعقاد قرارداد به بیمه‌ها معرفی شده‌اند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون 126 نفر پزشک متقاضی در سامانه خدمات سلامت الکترونیک برای همکاری در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هنوز فعالیت آغاز نشده و امکان ثبت‌نام مردم نیز فراهم نیست.

وی با اشاره به تأمین شدن هزینه‌های این طرح تصریح کرد: با توجه به نوع قرارداد پزشکان، بیمه‌ها نسبت به انجام پرداختی مطابق سرانه تعیین شده اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: اما هزینه‌های مربوط به سایر نیروها (به جز پزشک و ماما) در مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به وزارت بهداشت جدا از سرانه‌های پرداختی است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل مربوط به هزینه ویزیت و دارو در سطح پزشک عمومی در برنامه پزشک خانواده شهری رایگان بوده و در سطوح تخصصی 10 درصد ویزیت و 30 درصد دارو و در موارد بستری پنج درصد هزینه‌ها را بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به مزایای این طرح افزود: نظام‌مند شدن سیر مراجعه بیماران به پزشک عمومی و متخصص با رعایت سیستم ارجاع، کاهش هزینه‌های پرداختی بیمه‌شدگان، شناسایی زود هنگام بیماری‌ها با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و ویزیت پایه و ارتقای سطح سلامتی آحاد مردم و جامعه از اهم مزایای این طرح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در صورت عملیاتی شدن و اجرای دقیق و همکاری مردم می‌تواند بهترین راه برون‌رفت از وضعیت فعلی باشد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: این اقدام از یک سو سهم گیرندگان خدمت را از هزینه‌های نظام سلامت به میزان چشم‌گیری کاهش داده و از سوی دیگر گامی بسیار موثر در توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/69002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول