اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت چالوس خبر داد

استقبال بازاریان چالوسی از طرح شبنم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چالوس گفت: طرح شبنم در شهرستان چالوس از استقبال خوبی برخوردار بود.

استقبال بازاریان چالوسی از طرح شبنم

انصار ازوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس افزود: بیش از 50 درصد واحدهای صنفی شهرستان هلوگرام طرح شبنم را بر روی محصولات قرار دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای صحیح طرح شبنم در تحقق اهداف این طرح که جلوگیری از کالاهای قاچاق و فاقد استاندارد است، گام برداریم.

ازوج بیان داشت: اجرای طرح شبنم به صورت فراگیر نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه است.

وی گفت: با توجه به اینکه کد شبنم مانع ورود و عرضه کالای قاچاق می‌شود، به مردم توصیه می‌شود از خرید کالاهای مشمول فاقد کد شبنم خودداری کنند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 138 قلم کالا در این سامانه اظهار داشت: پنج گروه کالایی در مرحله اول مشمول طرح بودند که در مرحله دوم به 11 گروه کالایی افزایش یافته است.

ازوج تصریح کرد: هم‌اکنون همه لوازم خانگی، همه کالاهای صوتی تصویری، رایانه و قطعات آن، همه لوازم و تجهیزات پزشکی، انواع اقلام آرایشی بهداشتی، انواع مکمل‌های غذایی و دارویی، انواع لوازم ساختمانی و ابزارآلات، انواع اسباب‌بازی‌ها‌، انواع لوازم ورزشی، ساعت، ماشین حساب، تلفن همراه، کیف و کفش و انواع اقلام خوراکی، آشامیدنی و کنسروجات مشمول دریافت کد شبنم هستند. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چالوس وضعیت واحدهای تولیدی شهرستان را به دلیل عدم ارایه تولیدات به بازار از محور کندوان نگران‌کننده دانست.

ازوج افزود: عدم تردد کامیون و ماشین‌های سنگین موجب شد تا واحدهای تولیدی نتوانند تولیدات خود را عرضه بازار کنند و در نتیجه امروز شاهد تعطیلی آب معدنی کریستال هستیم.

وی ادامه داد: جاده کندوان یک شاهرگ اقتصادی است، پس نباید با قطع این شاهرگ بر حیات کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرستان خط پایان بکشیم.

ازوج بیان داشت: امروز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی مرزن‌آباد نمی‌توانند قطعات جدید را وارد و تولیدات خود را عرضه کنند.

وی گفت: پلیس راه کشور باید چاره‌اندیشی کند تا ما شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری جمعیت شاغل در آنها نباشیم.

ازوج تاکید کرد: تا امروز مکاتبات زیادی از استان صورت گرفت، اما نتیجه‌ای نداشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چالوس در پایان گفت: در سالی که مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، نباید با برنامه‌ریزی نامناسب سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شویم.

انتهای پیام/ 2296/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول