اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد

ارسال 80 اثر کشوری به دبیرخانه کنگره ملی امام محمدباقر(ع)

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ارسال بالغ بر 80 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ملی امام محمدباقر(ع) خبر داد.

ارسال 80 اثر کشوری به دبیرخانه کنگره ملی امام محمدباقر(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: شیوه مناظرات امام محمدباقر(ع) با معاندین، نوع برخورد اعتقادی آن بزرگوار با دشمنان و مهم‌تر از همه شخصیت علمی والای این امام بزرگوار و اینکه بیشترین احادیث را از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق (ع) داریم سبب شد امسال کنگره‌ای را با عنوان این شخصیت گرانقدر برگزار کنیم.

وی از ارسال بالغ بر 80 مقاله از سراسر کشور تاکنون به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: کنگره امام محمد باقر(ع) 28 دی‌ماه جاری و با معرفی نفرات برگزیده در محل مزار شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به مدفون شدن بی‌نظیر هفتاد تن از اولاد امام محمدباقر(ع) در یک مکان شهر(شهدای باقریه)، خواستار توجه ویژه مسئولان به این مکان مقدس و همچنین استفاده از ظرفیت‌های تمامی ادارات برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به یک قطب فرهنگی شد.

مؤمنی‌مقدم با بیان اینکه بهترین راه زنده نگه‌داشتن یاد انسان انفاق جان و انفاق مال تصریح کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که به نوعی در تمامی ادیان وجود داشته و نهایت ایثار مال محسوب می‌شود.

وی گفت: ترویج فرهنگ وقف وظیفه سازمان و یا ارگان خاصی است بلکه وظیفه تک‌تک افرادی است که اسلام حقی بر گردن آنها دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر تبلیغ و اطلاع‌رسانی فرهنگ وقف تأکید کرد و یادآور شد: تمامی اموال موقوفه متعلق به امام زمان(عج) است و باید نهایت دقت در نوع استفاده و نوع اجاره موقوفات انجام گیرد.

انتهای پیام/2248/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول