اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

تولید سالانه 110میلیون تن محصول کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تولید سالانه 110 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای توسعه محصولات کشاورزی در کشور اندیشیده شده است.

تولید سالانه 110میلیون تن محصول کشاورزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، سیدمحمود موسوی عصر امروز در نشست مجمع عمومی موسس صندوق حمایت توسعه بخش کشاورزی در شهرستان قدس اظهار داشت: توسعه محصولات کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی‌های جامع است.

وی ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی از حدود 22 میلیون و 500 هزار تن در سال 55 به حدود 110 میلیون تن در حال حاضر رسیده است.

*95 درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود

این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود لذا باید تلاش شود تا این مهم به 100 درصد برسد.

موسوی ادامه داد: در این راستا تمامی تدابیر لازم برای افزایش تولید محصولات کشاورزی اندیشیده شده و پیش‌بینی می‌شود تولید این محصولات در سال زراعی جاری به 118 میلیون تن برسد.

*پنج درصد حجم سرمایه‌گذاری جدید در بخش کشاورزی انجام می‌شود

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از اساسی‌ترین  نیاز بخش کشاورزی را جذب سرمایه‌گذاری جدید ذکر کرد و گفت: 23 درصد اشتغال و 14 درصد تولید ناخالص داخلی کشور بر‌عهده بخش کشاورزی است اما فقط پنج درصد حجم سرمایه‌گذاری جدید در این بخش انجام می‌شود.

*صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرهای استان تهران ایجاد می‌شود

در ادامه این نشست قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: در این راستا شهرستان قدس اولین شهر در استان تهران است که هم‌اکنون دارای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

عوض علیزاده‌مقدم اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ریزی برای ایجاد این صندوق در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز انجام شده است.  

وی تأکید کرد: هم‌اکنون 250 میلیارد ریال اعتبار دولتی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران تأمین شده است.

علیزاده تسهیلات ارائه شده به کشاورزان و تولیدکنندگان از سوی صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی از زمان تاسیس تاکنون را 17 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 53 صندوق در این بخش با سرمایه‌ای بیش از چهار هزار میلیارد ریال فعال است که از این تعداد 32 صندوق استانی، پنج شهرستانی و بقیه نیز تخصصی هستند.

*180 نفر از کشاورزان شهرستان قدس عضو صندوق حمایت از کشاورزان هستند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قدس نیز در این نشست طی سخنانی گفت: هم‌اکنون 180 نفر از کشاورزان این شهرستان عضو این صندوق هستند.

سیدحامد امیرآبادی ادامه داد: این اعضا در بخش‌های مختلف دامداری، زراعت و باغبانی هستند که به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

وی افزود: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان قدس پنج میلیارد و 600 میلیون ریال است که 51 درصد توسط فعالان بخش کشاورزی و بقیه از سوی دولت تامین شده است.

انتهای پیام/2302/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول