اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه:

7 هزار زندانی جرایم غیر عمد کشور آزاد شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه کشورگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزار زندانی جرایم غیر عمد در سطح کشور آزاد شدند.

7 هزار زندانی جرایم غیر عمد کشور آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید اسدالله جولایی ظهر امروز در مراسم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مزد کار خیر نزد خداست و کسی که می‌بخشد هیچ خوفی ندارد.

* فلسفه کار ستاد دیه را شهید لاجوردی پایه‌گزاری کرد

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی نخستین بار است که این چنین برنامه‌ای برگزار می‌شود، افزود: فلسفه کار ستاد دیه را شهید لاجوردی پایه‌گذاری کرد که خودش گرفتار زندان‌های طاغوت و رژیم ستم‌شاهی بود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: همچنین این شهید بزرگوار درک کرده بود که اگر کسی بدون دلیل حتی یک‌روز در زندان بماند چه عذابی برای خود و خانواده‌اش دارد بنابراین در ایام ماه مبارک رمضان با برگزاری جشن گلریزان کمک‌های زیادی توسط افراد خیر برای آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیرعمد انجام می‌شود.

* در 30 سال گذشته 9 میلیون نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند

جولایی از دستاوردهای ستاد دیه به تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث اشاره کرد  و گفت: در 30 سال گذشته بر اثر حوادث رانندگی حدود 9 میلیون نفر مصدوم و منتقل به بیمارستان و 436 هزار نفر به محکوم به زندان شدند.

وی تصریح کرد: از سال 69 تاکنون تعداد 32 نفر مرجع مسئول آموزش برای فرهنگ‌سازی جامعه را عهده‌دار هستند که این افراد در سمت‌های مختلفی عهده‌دار آموزش افراد چه کودک و چه بزرگ برای قوانین راهنمایی و رانندگی و حتی قوانین بیمه‌ای هستند.

* 9500 زندانی جرایم غیر عمد در انتظار آزادی

مدیرعامل ستاد دیه کشور از 9 هزار و 500 نفر زندانی جرایم غیر عمد در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد 2 هزار نفر به علت نپرداختن دیه، یک‌هزار و 500 نفر به علت نپرداخت مهریه، 500 نفر برای ندادن نفقه و 5 هزار و 500 نفر به علت جرائم مالی در زندان بسر می‌برند.

جولایی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 7 هزار زندانی جرایم غیر عمد در سطح کشور آزاد شدند.

وی بدهی این زندانیان را حدود 700 میلیارد تومان برشمرد و گفت: نصف این بدهی بخشیده شده و مابقی آن توسط ستاد دیه بر اساس منابع و کمک‌های مردمی پرداخت شده است.

* کاهش 90 درصدی زندانیان تصادفی با تصویب قانون جدید بیمه

مدیرعامل ستاد دیه کشور متذکر شد: بر اساس تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث 90 درصد کاهش زندانیان تصادفات را داشتیم که قبل از آن تعداد 60 نفر روزانه بوده که اکنون به دو نفر در روز می‌رسد.

جولایی از رسانه‌ها و مسئولان و حتی وعاظ بالای منبر خواست تا در جلساتی که مخاطبان زیادی دارند در ارتباط  با مهریه و کشیدن چک بی‌محل اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/690013/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول