اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور صورت گرفت

آزادی 24 زندانی جرایم غیر عمد خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور و جمعی از مسئولان استانی 24 زندانی جرایم غیر عمد خراسان‌جنوبی آزاد شدند.

آزادی 24 زندانی جرایم غیر عمد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اظهار کرد: میزان محکومیت مالی این افراد 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از این مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط شاکیان با همکاری مددکاران رضایت گرفته شده و 745 میلیون تومان توسط ستاد دیه و بیمه پرداخت شده است.

* زندانی شدن 11 نفر به علت عجز از پرداخت دیه

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان‌جنوبی گفت: از این تعداد 11 نفر به علت عجز از پرداخت دیه، هفت نفر به علت  نپرداختن مهریه و شش نفر به علت بدهی مالی در زندان بودند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی در این مراسم عنوان کرد: از وظایف مهم دستگاه‌های آموزشی و ستاد دیه، کنترل پیش فعال جامعه است که می‌توان با این عملکرد آسیب‌های اجتماعی را کم و از اقدامات غیر عمدی در جامعه جلوگیری کرد.

مجید امینی تصریح کرد: اگر کنترل پیش فعال توسط استانداردهای تعریف شده برای افراد اجرا شود درقبال آسیب‌های اجتماعی مصون می‌شوند و نسبت به آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند.

* یکی از وظایف دولت کاهش آسیب‌های اجتماعی است

وی ادامه داد: یکی از وظایف دولت کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همان فرهنگ‌سازی تلقی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی اذعان داشت: اگر بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم به عنوان مثال در باب طلاق آموزش قبل از ازدواج را داشته باشیم طبیعی است که کنترل پیش فعالی را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/690013/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول