اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: این نظام را حوزه و حضرت امام خمینی (ره) که فرزند حوزه بودند با همراهی مردم به وجود آوردند، امام راحل نیز سر سوزنی به منافع خود در شکل‌گیری این نظام فکر نکرد.

نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در جمع ائمه جمعه، علما، طلاب و روحانیون در شهرکرد اظهار داشت: ایام دهه فجر سراسر خاطره، درس و رهنمود برای امروز و آینده است.

وی افزود: مبلغ اسلام و معارف اهل بیت و قرآن عظیم بودن توفیق بزرگ الهی محسوب می‌شود و قطعاً باید در این مسیر مراقب خودمان باشیم و این شیوه مردان خدا و اولیای الهی است.

نکونام با تأکید بر اینکه تا زمانی که انسان‌ها خودشان با خودشان نجنگند و بر نفس خویش غالب نشوند نمی‌توانند دیگران را مغلوب کنند، گفت: این حقیقت کاملا روشن است و من و شما که مدام به مردم می‌گوییم و آنها را ارشاد می‌کنیم، ممکن است گاهی از خودمان غافل شویم و باید از نفس خود بیشتر مراقبت کنیم و تلاش کنیم زیبایی‌های بیان را به زیبایی دل و درون خود تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایاتی پیرامون تقوا اظهار داشت: انسان‎ها از سه راه هدایت می‌شوند که منطق، گفت‌وگو و کیمیاگری آن سه راه است و لازمه آن توانمند بودن ما در این سه زمینه است.

وی نظام جمهوری اسلامی را مولود حوزه دانست و گفت: این نظام را حوزه و حضرت امام خمینی(ره) که فرزند حوزه بودند با همراهی مردم به وجود آوردند و به خداوند قسم می‌خورم که آن امام عزیز سر سوزنی به منافع خود در شکل‌گیری این نظام فکر نکرد.

نکونام تاکید کرد: وقتی می‌گوییم نظام اسلامی یعنی همه نارسایی‌ها را نیز قبول داریم و باید قبل از هرکسی من و شما به فکر رفع این نارسایی‌ها بوده و انواع مشکلات را تحمل کنیم و پشتیبان نظام باشیم و با حفظ وحدت دین خود را نسبت به ولایت و شهدا ادا کنیم.

انتهای پیام/68001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول