اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

نصری: 6 هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی جابجا شدند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: در تعطیلات نوروزی روزانه 5 هزار و 800 نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در مقاصد داخل و خارج خراسان جنوبی جابجا می‌شوند.

نصری: 6 هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی جابجا شدند

ابراهیم نصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با تعداد مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: روزانه به طور متوسط 5 هزار و 800 نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در 623 سفر به مقاصد داخل و خارج خراسان جنوبی جابجا می‌شوند. 

 

وی با بیان اینکه 13 هزار و 924 کارت هوشمند از فروردین‌ ماه تا بهمن‌ ماه سال گذشته صادر شده است، تصریح کرد: از این تعداد 8 هزار و 68 کارت رانندگان و 5 هزار و 856 کارت ناوگان بوده است.

نصب 10 دوربین در جاده‌های خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از صدور 187 هزار و 212 برگ بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا از فروردین‌ ماه تا بهمن‌ ماه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت 206 هزار و 23 برگ صورت وضعیت مسافری توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان صادر شده است.

نصری مجموع دوربین‌های نصب شده در جاده‌های خراسان جنوبی را 10 دستگاه عنوان کرد و متذکر شد: در سال گذشته تعداد دوربین‌ها هشت دستگاه بوده است. 

 

وی با اشاره به آموزش رایگان موتورسیکلت‌سواران اضافه کرد: تعداد 20 دوره آموزشی رایگان برای موتورسیکلت‌سواران در مراکز پر جمعیت با ظرفیت 3 هزار نفر اجرا شده است.

برگزاری 20 دوره آموزشی برای عابران پیاده

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه 20 دوره آموزشی برای عابران پیاده در محورهای روستایی اجرا شده است، اذعان داشت: ظرفیت این دوره‌های آموزشی 2 هزار نفر بوده است.

نصری از ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های 25 مدرسه استان با اجرای خط‌کشی کف جاده و نصب تجهیزات ایمنی شامل بازتاب دو طرفه، کاهنده سرعت و انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است. 

 

وی اضافه کرد: گشت‌های کنترل نامحسوس جاده‌ای در جاده‌های استان در 100 مرحله اجرا شده است.

برگزاری پنج جلسه کمیته ایمنی جاده‌ای

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی عبور و مرور باید فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: با تهیه و توزیع انواع بروشور و زیرنویس پیام‌های ایمنی از طریق صدا و سیمای استان به ارتقای فرهنگ‌سازی ایمنی عبور و مرور کمک شده است.

نصری از صدور هشت موافقت اصولی احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی در طول جاده‌های اصلی و فرعی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها برای ارائه خدمات مطلوب و متمرکز به کاربران جاده‌ای احداث می‌شود. 

 

وی با بیان اینکه جلسات منظم کمیته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای پنج جلسه بوده است، خاطر نشان کرد: جلسات منظم کمیته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و سوانح رانندگی استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شده است.

انتهای پیام/69010/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول