اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس خبر داد

آماده‌سازی اراضی کشاورزی سلماس با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین

فرماندار سلماس گفت: بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی سلماس با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین برای تحویل به کشاورزان در حال آماده‌سازی است.

آماده‌سازی اراضی کشاورزی سلماس با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین

مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 100 هکتار اراضی شهرستان سلماس با استفاده از آبیاری تحت فشار برای تحویل به کشاورزان مورد آماده سازی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری می‌تواند گام موثری در راستای بهبود عواقب ناشی از خشکسالی‌های چند سال اخیر باشد، تصریح کرد: برای این منظور تا پایان تیر ماه سال جاری در تلاش برای واگذاری اراضی که زیر پوشش سیستم آبیاری نوین رفته‌اند را تحویل کشاورزان دهیم.

نظری با تاکید بر تسریع در روند اجرای این طرح، گفت: برای این منظور باید تمام نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط دست در دست هم داده و نسبت به اجرای طرح‌های آبیاری تلاش کنند.

وی وجود منابع آبی را در این شهرستان غنی دانست و اظهار داشت: برای استفاده اصولی از این منابع لزوم توجه به آبیاری تحت فشار بیش‌تر احساس می‌شود.

نظری با بیان اینکه اجرای این طرح به اداره جهاد کشاورزی سلماس واگذار شده است، تصریح کرد: با سرعت عمل و تحویل هر چه سریع‌تر این اراضی می‌توانیم بخش قابل توجهی از آب موجود که در بخش کشاورزی به هدر می‌رود را بگیریم و گام بزرگی در راستای کاهش میزان مصرف آب‌های زیرزمینی برداریم.

فرماندار سلماس با اشاره به سرعت عمل و تحویل هرچه سریع‌تر مزارع به کشاورزان گفت: تا پایان تیرماه سال جاری بیش از 100 هکتار از این اراضی آماده واگذاری به کشاورزان خواهد بود.

انتهای پیام/61001/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول