اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با جرائم خاص استان اردبیل:

زندانیان مرتبط با مشروبات الکلی از تسهیلات محرومند

رئیس ستاد مبارزه با جرائم خاص استان اردبیل گفت: اعطای تسهیلاتی مانند مرخصی و اشتغال برای زندانیان مرتبط با مشروبات الکلی در اردبیل نداریم.

زندانیان مرتبط با مشروبات الکلی از تسهیلات محرومند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، غلامعلی رضایی در جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص که به منظور بررسی جرائم مرتبط با مشروبات الکلی تشکیل یافت، اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری و مبارزه با قاچاق، ساخت، نگهداری و شرب خمر در استان را ناکافی دانست.

وی خاطرنشان کرد: چهره مذهبی اردبیل و وجود افراد متدین و عاشقان اهل بیت (ع) ایجاب می‌کند جرائمی در ارتباط با مشروبات الکلی در اردبیل اصلاً وجود نداشته باشد و یا در حداقل میزان خود باشد.

رئیس ستاد مبارزه با جرائم خاص استان اردبیل یادآور شد: مشروبات الکلی، مادر جرائم هستند و جرائمی مانند ضرب و جرح، نزاع و حتی آسیب‌هایی چون اختلافات خانوادگی اغلب زائیده ورود این ماده ناپاک به حریم پاک و مقدس خانواده‌ها هستند.

رضایی گفت: اکثر مزاحمت‌ها ریشه در مصرف مشروبات الکلی دارند.

این مسئول عنوان کرد: طبق بررسی به عمل آمده از نحوه عملکرد قضات استان در پرونده‌های مرتبط با جرائم مشروبات الکلی، نتیجه رضایت‌بخشی حاصل شده و قاطعیت قضات در برخورد قضایی در این خصوص مشهود است.

این مسئول از ناکافی بودن اقدامات فرهنگی، پلیسی و اطلاعاتی در این خصوص انتقاد کرد و افزود: تا دست یافتن به وضعیت قابل قبول هیچ تعللی از هیچ کس در امر مبارزه با تهیه و توزیع و مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در استان اردبیل پذیرفته نشده و مقامات و مسئولان ذیربط در صورت قصور در این زمینه بازخواست قانونی خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه کلیه اموال قاچاقچیان مشروبات الکلی اعم از منزل و خودرو به نفع دولت ضبط می‌شود، بیان داشت: شدیدترین مجازات‌ها برای مجرمان در ارتباط با مشروبات الکلی در نظر گرفته می‌شود و برای زندانیان مرتبط نیز هیچگونه تسهیلاتی مانند مرخصی یا اشتغال و ... اعطا نمی‌شود.

رضایی با اشاره به اهداف سیاسی و اجتماعی پشت پرده در خصوص مشروبات الکلی تصریح کرد: به غیر از منافع مالی متصور برای تهیه و توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی ثابت شده است که هدف اصلی دشمنان توطئه علیه ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه، از دست رفتن هویت جوانان و افزایش جرم و جنایت و بی‌بند و باری در جامعه است.

وی ادامه داد: امنیت و احساس امنیت مورد مطالبه و نیاز اساسی و حیاتی و محوری آحاد جامعه است، در حالیکه برای فرد مست هیچ تضمینی وجود ندارد تا مرتکب انواع تجاوزها و جنایت‌ها و قتل و غارت‌ها نشود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: همه آحاد جامعه باید نسبت به این موضوع حساس باشند، چرا که با بی‌توجهی‌ها خودشان نیز از گزند بزهکارانی که با مصرف مشروبات الکلی عقل و شعور خود را از دست داده و بی‌اختیار مرتکب انواع جرائم می‌شوند در امان نخواهند بود.

رضایی در پایان سخنان خود تهیه و توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی را سوداگران بی‌بند و باری‌ها خواند و اذعان داشت: به غیر از آثار سوء مصرف مشروبات الکلی بر پیکره جامعه امروزه ورود بی‌رویه مشروبات الکلی دست‌ساز تقلبی و کشنده به بازار که عده‌ای با جعل مارک‌های خارجی به منظور دستیابی به سود مالی به صورت مخفیانه تولید کرده و به فروش می‌رسانند نیز جان افراد را در معرض مرگ حتمی قرار داده است.

انتهای پیام/62003/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول