اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

انجام 16 هزار بازرسی از واحدهای صنفی زنجان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت زنجان از انجام 16 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان خبر داد.

انجام 16 هزار بازرسی از واحدهای صنفی زنجان

هادی تقیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان طی اردبیهشت‌ماه سال‌جاری اقدامات مختلفی را در بحث نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه طی نیمه نخست اردیبهشت‌ماه امسال 16 هزار و 542 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به عمل آمده است، اضافه کرد: در این راستا 438 پرونده تشکیل شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های رسیدگی شده 11 میلیارد و 924 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور 369 گزارش تلفنی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیده است، گفت: در این مدت 29 گزارش تخلف نیز به صورت حضوری و 15 مورد گزارش به صورت کتبی به این سازمان وصول شده است.

تقیلو با بیان اینکه از مجموع گزارشات رسیدگی شده 94 واحد متخلف شناخت شده‌اند، تصریح کرد: همچنین با بررسی‌های به عمل آمده 197 واحد صنفی غیرمتخلف شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده 122 واحد نیز که گزارش تخلف آنها به سازمان صنعت رسیده در حال بررسی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بازرسی از واحدهای نانوایی فعال در سطح استان اشاره کرد و افزود: این امر به منظور ارتقای سطح کیفی نان تولیدی در استان انجام شده است.

وی به افزایش قیمت برخی از کالاها در استان اشاره کرد و ادامه داد: در روز اول اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش قیمت 30 تا 35 درصدی قیمت روغن بودیم که پس از چند روز این میزان قیمت کاهش یافته و به 25 درصد رسید.

تقیلو با اشاره به سایر کالاهایی که طی اردیبهشت‌ماه افزایش قیمت داشتند، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده قیمت سیب‌زمینی 17،6 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به کاهش 31،8 درصدی قیمت پیاز در استان افزود: همچنین قیمت گو‌جه‌فرنگی نیز در این مدت 20 درصد کاهش یافته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان به افزایش قیمت تیرآهن نیز اشاره کرد و افزود: این افزایش قیمت به علت ساخت و ساز‌هایی است که در فصل تابستان وجود دارد.

وی به بحث نهاده‌های دامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در این مدت هزار و 200 تن سویا در استان توزیع شده و در حال حاضر موجودی انبار استان 2 هزار و 802 تن است.

تقیلو با اشاره به توزیع 6 هزار و 500 تن ذرت اظهار کرد: در حال حاضر موجودی ذرت انبار استان 4 هزار و 757 تن است.

وی همچنین با اشاره به توزیع 840 تن جو در استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون موجودی جو در انبارهای استان 6 هزار و 800 تن است.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول