اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تاکید کرد

اهمیت رعایت نکات اولیه ایمنی در سفر‌های تابستانی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: رعایت نکات اولیه ایمنی در سفرهای تابستانی در کاهش تلفات جاده‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.

اهمیت رعایت نکات اولیه ایمنی در سفر‌های تابستانی

عباس فرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اگر فاصله مناسب را با سایر وسایل نقلیه به ویژه با وسیله نقلیه جلویی حفظ شود در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز سریعتر می‌توان عکس‌العمل نشان داد.

وی افزود: برای رعایت و محاسبه فاصله مناسب با وسیله نقلیه جلویی می‌توانید سرعت خودرو را به عدد 10 تقسیم و حاصل آن را در همان عدد ضرب نمایی کنید که فاصله به دست آمده فاصله مناسبی است که شما باید با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنید.

فرمانی به ضرورت استفاده از کمربند ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: کمربند ایمنی وسیله‌ای بوده که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده و بستن کمربند ایمنی یک کار تشریفاتی نبوده بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان سرنشینان خودرو است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از سفر باید از سالم بودن خودرو و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان حاصل کرده و اگر سفر شما طولانی مدت باشد هر دو ساعت یکبار توقف و وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

فرمانی اضافه کرد: اختلاف باد تایرها در کنترل خودرو تاثیر گذاشته و حتی سبب حادثه می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگز در حال رانندگی با سرنشینان گفت‌وگو نکنید، ادامه داد: توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن حین رانندگی عمل خطرناکی است.

فرمانی با بیان اینکه برای حمل بار از باربندهای تایید شده مجاز استفاده کنید، خاطرنشان کرد: حد مجاز بارگیری روی باربند 50 کیلوگرم بوده که با رعایت این مسئله بار را به طور یکنواخت روی باربند توزیع نمایید تا در پیچ‌راه‌ها با مشکل مواجه نشوید.

وی اعلام کرد: اگر به هر دلیل در جاده به ویژه در بزرگراه‌ها دچار توقف شدید، حتی‌الامکان وسیله نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج کنید و با قرار دادن علائم همانند مثلث شب رنگ رانندگان دیگر را مطلع کنید.

وی تصریح کرد: سرعت غیر مجاز برابر است با احتمال وقوع خطر و تصادف و اگر دچار حادثه شدید بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی با شماره تلفن 110 تماس بگیرید.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول