اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد‌ کشاورزی خراسان‌جنوبی:

عدم تعادل قیمت‌ها سبب متضرر شدن واحد‌های تولیدی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: قیمت محصولات تولیدکنندگان باید متوسط استان‌های همجوار باشد تا کشاورزان بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

عدم تعادل قیمت‌ها سبب متضرر شدن واحد‌های تولیدی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز درمراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در بخش کشاورزی نقدینگی و سرمایه کشاورزان است.

وی ادامه داد: نقدینگی کم کشاورزان سبب می‌شود کشاورزان محصولات خود را با قیمت پایین و زود به فروش رسانده تا بتوانند مایحتاج دوره بعد کشاورزی خود را تأمین کنند.

خشکسالی از مشکلات عدیده کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اقدام بسیار مناسب تقویت صندوق استانی و شهرستانی با کمک 6.3 میلیارد تومانی استانداری در سال گذشته انجام شد.

هادربادی اذعان داشت: این صندوق‌ها نمی‌تواند تمام مشکلات نقدینگی کشاورزان را تأمین نماید اما تا حدودی می‌تواند از مشکلات آنها بکاهد.

وی خشکسالی در خراسان‌جنوبی را یکی دیگر از مشکلات کشاورزان دانست و اضافه کرد: در بخش‌هایی از این استان مانند نهبندان مشکل خشکسالی بر روی دام تأثیر گذاشته و دام را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

اولویت قرار دادن بیمه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از استانداری درخواست کرد: با اولویت قرار دادن شهرستان‌هایی که مشکل دارند بحث خرید دام، تأمین علوفه و آبرسانی به دام انجام شود.

هادربادی بیمه محصولات کشاورزان را یک وزنه در بخش کشاورزی برشمرد و یادآور شد: از سوی بانک کشاورزی اقدامات مؤثری صورت گرفته است اما بیمه باید به گونه‌ای پیش برود که بتواند عملکرد را زیاد کند.

وی از استاندار خواست سهمی را بابت پرداخت بیمه و مساعدت برای بیمه کشاورزان اختصاص دهد تا کشاورزان بتوانند بخشی از حق بیمه را حداقل برای قسمتی از محصولات که خطرپذیری بیشتری دارد تأمین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مشکل بعدی را قیمت محصولات تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: ما قائل به اینکه قیمت محصولات افزایش یابد نیستیم اما عدم تعادل قیمت‌ها سبب می‌شود واحد‌های تولیدی متضرر شوند.

هادربادی ادامه داد: امیدواریم قیمت‌ها متوسط استان‌های همجوار باشد تا کشاورزان بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

وی در ارتباط با عدم تعادل بین نهادها و قیمت فروش محصولات، گفت: در صورت عدم تعادل قیمت‌ها واحدهای تولیدی دوام نخواهند آورد و با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/69017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول