اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

حجت‌الاسلام روحانی فردی در خیمه نظام اسلامی است

امام جمعه زنجان گفت: رئیس‌جمهور منتخب مردم، حجت‌الاسلام حسن روحانی فردی در خیمه نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام روحانی فردی در خیمه نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی شنبه‌شب در شورای اداری استان زنجان، اظهار کرد: بار دیگر ملت ایران با خلق حماسه‌ای دیگر در تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی برداشتند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران انتخابات کشور و استان زنجان تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران انتخابات در برگزاری حماسه سیاسی مردم نقش اساسی داشتند.

امام جمعه زنجان با اشاره به برگزاری انتخاباتی پرشور و در آرامش، تصریح کرد: کسب رتبه پنجم کشوری توسط استان زنجان نشان از حضور گسترده مردم استان در انتخابات دارد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های دقیق و حساب شده‌ای برای برگزاری انتخابات پرشور در استان زنجان انجام شد، خاطرنشان کرد:‌ مشارکت بالای 72 درصدی در انتخابات نشان داد دنیا جوابی برای مردم ایران ندارد.

خاتمی با اشاره به اینکه با حضور گسترده مردم در انتخابات دشمنان مجبور به اعتراف شدند، افزود: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی مثال‌زدنی بود.

وی، حضور کاندیداهای مختلف را موجب بازار گرمی انتخابات عنوان کرد و گفت: خلق چنین حماسه‌ای از سوی مردم انتظار می‌رفت.

امام جمعه زنجان با اشاره به ایجاد فضای رفاقتی پس از انتخابات توسط سایر کاندیداها، تصریح کرد: رفتار سایر کاندیداها و دیدار با رئیس‌جمهور منتخب مردم این رفاقت‌ها را نشان داد.

وی، تبدیل رقابت‌ها به رفاقت را در تأمین آرامش جامعه مؤثر عنوان کرد و گفت: ‌این رفاقت‌ها بازتاب بیرونی مطلوبی برای نظام اسلامی داشت.

خاتمی با بیان اینکه با خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد حیرت دشمنان را چندین برابر کرد، افزود: فشارهای اقتصادی دشمن به قدری بود که انتخابات یا برگزار نشود یا حضور مردم کمرنگ باشد.

وی، تبدیل رقابت‌ها به رفاقت را نشانه تعالی و مدنیت نظام اسلامی دانست و گفت: تسلیم در برابر قانون قابل تقدیر است.

خاتمی، حجت‌الاسلام روحانی را فردی در خیمه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: وی مبارز قبل از دوران انقلاب است که منبرهای سرنوشت‌ساز وی در قم، تهران و مسجد ارک از یادها فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام روحانی کسی است که برای نخستین‌بار بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی را امام خطاب کرد، افزود: وی عضو مجموعه شورای امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو خبرگان رهبری بوده و با حکم ولی امر مسلمین در چنین جایگاه‌هایی حضور داشته است.

امام جمعه زنجان با اشاره به نخستین مصاحبه مطبوعاتی روحانی، تصریح کرد: خیلی‌ها چشم دوخته بودند تا وی زبری را زیر و زیری را زبر بگوید، اما موضع منطقی و بدون ضعف وی همه توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه باید در شرایط کنونی همه دست به دست هم داده و پشت سر ولی امر مسلمین از رئیس‌جمهور حمایت کرد، خاطرنشان کرد: باید برای ساختن ایرانی آزاد، آباد و مستقل تلاش کنیم.

خاتمی با اشاره به اینکه مصراع اول حماسه سیاسی با حضور پرشکوه مردم در انتخابات محقق شد، افزود: باید برای خلق حماسه اقتصادی نیز تلاش‌های لازم صورت گیرد.

وی بر ضرورت ادامه راه پرشکوه نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: توجه به عمران و آبادانی کشور وظیفه همه افراد جامعه است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی، تصریح کرد: شهید بهشتی بزرگترین مدال انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/73003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول