اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

صرفه‌جویی سالانه 16 میلیون مترمکعب آب در خراسان جنوبی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالانه 16 میلیون مترمکعب آب در خراسان جنوبی صرفه‌جویی می‌شود.

صرفه‌جویی سالانه 16 میلیون مترمکعب آب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین اصغری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز استان شدن خراسان جنوبی این استان با مشکل خشکسالی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه آبدهی قنات‌ها نسبت به قبل از خشکسالی در خراسان جنوبی 60 درصد کاهش داشته است، اذعان داشت: این عامل مشکلات زیادی را برای کشاورزان استان در پی داشته است.

کاهش 30 درصدی آبدهی چاه‌ها در خراسان جنوبی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش کشاورزی حدود دو برابر ظرفیت حجم چاه‌ها برداشت آب صورت می‌گیرد.

اصغری از کاهش 30 درصدی آبدهی چاه‌ها در دشت‌ها نسبت به قبل از خشکسالی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه تعداد کشاورزان در سال‌های اخیر افزایش یافته ولی مقدار آب برای آبدهی به محصولات کشاورزی کاهش یافته است.

وی متذکر شد: باید برای صرفه‌جویی در مصرف آب فرهنگ‌سازی شود و نگرش‌ها تغییر پیدا کند.

کشاورزی در خراسان جنوبی کشاورزی معیشتی است

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزی در خراسان جنوبی به صورت معیشتی است، ادامه داد: باید کشاورزی در استان به سمت کشاورزی اقتصادی سوق یابد.

اصغری یادآور شد: در حال حاضر کشاورزی در خراسان جنوبی بیشتر به سمت کشت‌هایی سوق داده شده که احتیاج به آب کمتری داشته و مصرف آب آن کم است.

وی با بیان اینکه سالانه 16 میلیون مترمکعب آب در خراسان جنوبی صرفه‌جویی می‌شود، اضافه کرد: اگر درست در بین مردم فرهنگ‌سازی صورت گیرد و اعتبارات مناسبی دریافت شود می‌توانیم سالانه 32 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کشاورزی در خراسان جنوبی نباید افزایش یابد و باید صرفه‌جویی در بخش کشاورزی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/69021/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول