اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

شهدای هفتم تیر بهشتی بودند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ملت ایران بهشتی‌های زیادی دارد و همه شهدای حادثه هفتم تیرماه بهشتی بودند.

شهدای هفتم تیر بهشتی بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم ناروئی در آئین گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهادت شهدای هفتم تیرماه در بقعه شهید آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی اظهار داشت: حادثه تروریستی هفتم تیرماه گوشه ای از جنایات و عنادورزی‌های دشمنان است که در آن شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) به‌ویژه شهید آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی واقعه هفتم تیرماه 1360 را یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ کشور بیان کرد و افزود: شهیدان «سید محمدتقی حسینی طباطبایی و حبیب‌الله مالکی» یادگاران شهدای این واقعه در سیستان و بلوچستان هستند که نامشان برای همیشه در تاریخ این سرزمین ثبت است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهید آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی، خاص سیستان و بلوچستان نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران است بیان داشت: کمتر کسی در سیستان و بلوچستان وصف حال شهید طباطبایی و تلاش‌های او برای مقابله با بی عدالتی و ظلم رژیم پهلوی را نخوانده یا نشنیده است.

ناروئی ادامه داد: شهید آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی، یک چهره شناخته شده ملی است که ابعاد شخصیتی او به‌ویژه بسیاری از تلاش‌ها و مبارزات انقلابی ایشان علیه رژیم پهلوی ناشناخته مانده است.

وی با تاکید بر گرامیداشت هر بیشتر نام و یاد شهدا به‌ویژه شهید آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی و شهید حبیب‌الله مالکی اذعان داشت: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره این دوشهید بزرگوار، بزرگراه زابل از سه راهی دشتک تا زابل به نام شهید «حسینی طباطبایی» و بزرگراه خاش - ایرانشهر به نام شهید «حبیب‌الله مالکی» نامگذاری شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از نامگذاری بزرگراه زاهدان تا سه راهی دشتک به نام شهیدان دولتی‌مقدم و بزرگراه زاهدان - میرجاوه به نام شهیدان دانش پایه و نامگذاری فرودگاه بین‌المللی زاهدان به نام شهدای وحدت خبر داد.

ناروئی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات انجام گرفته در استان اشاره کرد و این خدمات را در مقایسه با قبل از انقلاب به تفاوت روز با شب تشبیه کرد.

وی احداث جاده‌ها و بزرگراه‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، توسعه اسکله‌ها، گازرسانی به استان، اتصال استان به شبکه ریلی کشور، احداث و توسعه فرودگاه‌ها، احداث بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی، احداث مسکن مهر و توسعه تجارت و ترانزیت در استان را تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در هشت سال گذشته در سراسر استان برشمرد.

وی تصریح کرد: طی 10 ماه گذشته برنامه‌ریزی شده است تا روند اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان با شتاب بیشتری انجام شود که بحمدالله این مهم تحقق یافته است.

ناروئی ساماندهی و تعریض محور کوله‌سنگی و لوله‌گذاری خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان و تکمیل و راه‌اندازی قسمتی از قطعات بزرگراه زاهدان به زابل را از جمله اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های گذشته عنوان و بیان کرد: توسعه و رشد همه‌جانبه استان با همکاری مردم و عزم و اراده و تلاش همگانی میسر می‌شود.

فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده منتقل شود

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر شهرستان زابل گفت: کشورهای استکباری و دشمنان انقلاب اسلامی با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال از بین بردن فرهنگ‌ها و سنت‌های اصیل و انحراف جامعه اسلامی ایران هستند که اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، موثرترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان اینکه مردم استان همواره در طول تاریخ در عرصه رشادت و از خود گذشتگی و دفاع از کشور پیشتاز بوده‌اند افزود: ایثار و شهادت جوانان ایران در هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه کرده است که دشمنان، تنها راه سلطه بر جمهوری اسلامی ایران را بی ارزش نشان دادن همین فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانند از این رو باید این ارزش‌ها به خوبی حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

ناروئی تصریح کرد: امروز با جنگ نرم دشمن، خط مقدم جبهه از خاکریزها به داخل خانه‌ها و تسلیحات جنگی به برنامه‌های نرم‌افزاری و فرهنگی تغییر شکل داده‌اند، که علاوه بر هوشیاری و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه، باید توجه بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگی برای جامعه به‌ویژه نسل جوان به عنوان یک ضرورت نگریسته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به خانواده‌های شهدا و جانبازان اذعان داشت: شهادت بزرگ‌ترین عزت و سعادتی است که از سوی خداوند متعال نصیب شهدا و خانواده‌های آنان شده است که این توفیق جای تبریک دارد.

وی که به منظور حضور در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر به شهرستان زابل سفر کرده بود با چند تن از خانواده‌های شهدا و جانبازان این شهرستان به‌ویژه خانواده شهید آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی از شهدای حادثه هفتم تیرماه، دیدار و از آنان تجلیل کرد و خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را بزرگ‌ترین توفیق الهی برشمرد.

انتهای پیام/75002/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول