اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین دهنوی:

زنان بهتر از مردان پس‌انداز می‌کنند/ مشارکت زنان شاغل در تأمین هزینه‌های زندگی

کارشناس اجتماعی صدا و سیما با بیان اینکه زنان بهتر از مردان پس‌انداز می‌کنند، ابراز داشت: مردانی که توانایی مدیریت پول خود را ندارند می‌توانند از همسرانشان کمک بگیرند و بهتر است زنان شاغل در تأمین هزینه‌های زندگی مشارکت کنند.

زنان بهتر از مردان پس‌انداز می‌کنند/ مشارکت زنان شاغل در تأمین هزینه‌های زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در همایش خانواده موفق با محوریت حجاب ـ تربیت اسلامی که ظهر امروز در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برخی زنان در برابر فحاشی کردن شوهر عکس‌العمل تندی را در برابر آنان نشان می‌دهند و با استفاده از اهرم زور و زورگویی و یا تهدید کردن او به طلاق گرفتن به خیال خود می‌خواهند همسرشان را ادب کنند.

وی اضافه کرد: این زنان مطمئن باشند که با به‌کارگیری این روش‌های نادرست به هیچ عنوان نمی‌توانند شوهر خود را از انجام این اعمال زشت باز دارند.

دهنوی با بیان اینکه خساست مردان در روان‌پزشکی درمان ندارد، گفت: زن می‌تواند با محبت و توجه به خواسته‌های منطقی شوهر خود صفت خساست وی را درمان کند.

وی بیان کرد: مردان خسیس وقتی به علت بیماری یا حادثه‌ای به کما بروند و سپس بعد از هوشیاری به زندگی برگردند ممکن است این صفت آنان درمان شود.

دهنوی ادامه داد: مردان خسیس در این مواقع نسبت به امور دنیایی بی‌تفاوت می‌شوند و بیشتر نسبت به خانواده بذل و بخشش می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مرد خسیس با وجود توانایی مالی از تأمین مخارج روزمره خانواده مانند خوراک و پوشاک امتناع می‌کند، افزود: زنان باید در برابر این صفت شوهر در زندگی بسازند و تلاش کنند که با محبت کردن و برقراری ارتباط عاطفی، هزینه‌های زندگی را از آنان دریافت کنند.

دهنوی تصریح کرد: برخی زنان در برابر خسیسی شوهر با استفاده از زور و فریاد کردن سعی می‌کنند تا از شوهر هزینه مخارج زندگی را بگیرند اما باید بدانند که این اقدام آنان موجب می‌شود که شوهر با لج‌بازی بیشتر خسیسی کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این زنان با انجام این عمل در گرفتن پول از شوهر موفق نمی‌شوند؛ در صورتی که آنان می‌توانند با برخورد و رفتار مناسب و محبت کردن به شوهر به راحتی از چنین مردانی پول بگیرند.

دهنوی اظهار داشت: در دین اسلام زن بدون اجازه شوهرش نمی‌تواند از منزل بیرون برود ولی همین دین در مواقعی که شوهر نفقه او را ندهد به او اجازه می‌دهد برای تأمین هزینه‌های زندگی بیرون از خانه کار کند تا از عهده تأمین برآید.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به بیماری وسواس، در علم پزشکی مبتلا به اختلال فکری و عملی هستند، عنوان کرد: این افراد در شست‌وشو و پاکیزگی منزل دچار وسواسی می‌شوند که با مراجعه به پزشک می‌توانند خود را درمان کنند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مردی که در خانواده رفتارهای ناپسندی مانند دروغ‌گویی، فحاشی، عصبانیت و پرخاشگر دارد، همسرش می‌تواند با برقراری ارتباط عاطفی، محبت کردن، رعایت حقوق و توجه به خواسته‌های منطقی او، نفس لوامه و وجدان شوهرش را نسبت به خطاها بیدارتر کند تا با تحقق این امر شوهرش را برای تغییر رفتار آگاه و علاقه‌مند کند.

مردان از توانایی زنان در پس‌انداز استفاده کنند

این کارشناس با بیان اینکه زنان بهتر از مردان پس‌انداز می‌کنند، ابراز داشت: مردانی که توانایی مدیریت پول خود را ندارند می‌توانند از همسرانشان کمک بگیرند.

دهنوی با اشاره به اینکه برخی مردان عقل معاش ندارند، اذعان کرد: این مردان درآمد خوبی دارند ولی به دلیل عدم مدیریت هیچ پس‌اندازی در زندگی ندارند.

وی ادامه داد: چنین مردانی بهتر است مدیریت و مسئولیت پس‌انداز و نحوه هزینه کردن برای تأمین نیازهای اولیه زندگی را به همسرانشان واگذار کنند.

کارشناس برنامه گلبرگ با بیان اینکه برخی از زنان شاغلند و درآمد مستقلی دارند، اظهار داشت: این زنان بهتر است با برقراری ارتباط مناسب و در فضای توأم با عشق و صفا با همسرانشان در تأمین هزینه‌های زندگی مشارکت کنند.

دهنوی یادآور شد: در چگونگی هزینه کردن زن برای خانواده باید عنصر عشق در زندگی حاکم باشد تا زوجین بتواند با آرامش و محبت نیازهای اولیه زندگی را تأمین کنند.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول