اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

آموزش یک‌میلیون نفر در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: تعداد یک‌میلیون و 120 هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

آموزش یک‌میلیون نفر در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین رسالت فنی و حرفه‌ای بسترسازی برای ارتقاء مهارت افرادی است که به نوعی به دنبال به‌روزرسانی مهارت‌های خودشان هستند.

وی خاطر نشان کرد: آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سال گذشته تعداد 7 هزار و 527 نفر دوره آموزش برگزار کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: تعداد یک‌میلیون و 120 هزار نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

خوشایند میزان تعهد آموزشی آموزشگاه‌های آزاد را در سال جاری 9 هزار دوره دانست و گفت: همچنین تعهد آموزشی این آموزشگاه‌ها در سال جاری یک‌میلیون و 110 هزار نفر ساعت است.

این مسئول با اشاره به عملکرد آموزشگاه‌هایی آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در سه ماهه اخیر، اضافه کرد: این آموزشگاه‌ها، تعداد 2 هزار و 176 نفر دوره آموزش برگزار کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ابراز داشت: در سه ماهه اخیر سال جاری در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای 282 هزار و 100 نفر ساعت آموزش برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد 21 مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در خراسان جنوبی صادر شده است.

خوشایند با بیان اینکه تاکنون هفت مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در خراسان جنوبی صادر شده، عنوان کرد: بر اساس درخواست متقاضیان، مجموع مجوزهای صادر شده 28 مورد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از انعقاد 15 تفاهم‌نامه آموزشی با سایر دستگاه‌ها خبر داد و افزود: دانشگاه پیام نور، دادگستری، بسیج سازندگی، پادگان امام رضا(ع)، کمیته امداد، زندان، نیروی انتظامی و سپاه انصارالرضا(ع) از جمله ارگان‌هایی هستند که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرارداد بسته‌اند.

این مسئول با اشاره به نظام استاد شاگردی یادآور شد: این نظام، یکی از روش‌های فنی و حرفه‌ای است که آن شایستگی‌های مربوط به یک شغل از استاد کار به شاگرد طی یک دوره آموزش در محل اشتغال استادکار منتقل می‌گردد.

وی دریافت آموزش در حین کار از کارگران و کارفرمایان با تجربه و ماهر، آشنایی شاگرد با محیط واقعی کسب و کار همراه با خلافیت ابتکار را از اهداف نظام استاد شاگردی برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی متذکر شد: در سال گذشته تعهد دوره‌ای استاد شاگردی 723 نفر دوره بوده است.

خوشایند در پایان اذعان داشت: در سال جاری تعداد 487 نفر به شیوه‌های استاد شاگردی نوین آموزش فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول