اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

40 درصد خروجی‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از 35 تا 40 درصد خروجی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی وارد بازار کار می‌شوند.

40 درصد خروجی‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در جمع مسئولان اجرایی اظهار داشت: در چارچوب طرح‌های مصوب ستاد بازسازی افغانستان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فراه از محل اعتبارات این طرح توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در چهار رشته احداث و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: آموزش اتباع خارجی شامل حرفه‌های جوشکاری، برق ساختمان، لوله کشی آب سرد و گرم و تعمیر اتومبیل می‌شود.

آموزش 53 هنرجوی افاغنه در فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: تاکنون تعداد هشت نفر از برادران افغانی به عنوان مربی، آموزش‌های لازم را در ایران فرا گرفته‌اند.

خوشایند اضافه کرد: همچنین تعداد 399 نفر از برادران و خواهران افغانی در رشته‌های کامپیوتر، جوشکاری، طلا و جواهر، طراحی و دوخت، مشبک‌کار، سوخت‌نگار چوپ و نی، معرق کاشی و سرامیک در استان فراه آموزش می‌بینند.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 53 هنرجو از برادران افغانی در راستای اشتغالزایی آموزش دیده‌اند.

آموزش نانوایان در 15 حرفه مربوطه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح آموزش نانوایان تا پایان سال گذشته تعداد 821 نفر از نانوایان، آموزش‌های مربوط را در 15 حرفه آموزشی فرا گرفته‌اند.

خوشایند تصریح کرد: تاکنون 47 نفر از نانوایان آموزش‌های مربوطه را فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 28 هزار و 307 نفر برای آزمون‌های مهارتی ثبت‌نام کرده‌اند، اذعان داشت: از این تعداد 17 هزار و 401 نفر گواهینامه‌های مربوطه را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

2337 هنرجو گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی داشتن اعتبار بین‌المللی گواهینامه، اولویت در صدور گواهی پروانه کسب، امکان برخورداری از تسهیلات خود اشتغالی و کاربرد برای استخدام در شرکت‌ها را مزایای سنجش و ارزیابی مهارت‌ها برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای تعداد 2 هزار و 837 نفر آزمون هماهنگ برگزار کرده است که از این تعداد یک‌هزار و 853 نفر قبول شده‌اند.

خوشایند از شرکت 558 هنرجو در آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد 484 نفر پذیرفته شده‌اند.

وی یادآور شد: تعداد 3 هزار و 395 در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی شرکت کرده‌اند، که از این تعداد 2 هزار و 337 نفر پذیرفته شده‌اند.

جذب 13 مربی حق‌التدریس در فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد آزمون‌شدگان ادواری این سازمان 351 نفر است، تصریح کرد: از این تعداد نیز 113 نفر گواهینامه مهارت را دریافت کرده‌اند.

خوشایند افزود: مجموع آزمون‌شدگان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی 7 هزار و 141 نفر است که 4 هزار و 787 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده‌اند.

وی پیش‌بینی جذب مربیان حق‌التدریس را 13 نفر برشمرد و اضافه کرد: تعداد 10 نیرو هم از وضعیت قراردادی به پیمانی تبدیل می‌شوند.

مجوز چارت سازمانی هفت مرکز فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: این سازمان پیگیر اخذ مجوز چارت سازمانی مراکز فنی و حرفه‌ای است.

خوشایند خاطر نشان کرد: تعداد هفت مرکز فنی و حرفه‌ای شامل مراکز عشق‌آباد، زیرکوه، خواهران سرایان، خواهران بشرویه، خواهران خوسف و خواهران طبس مجوز چارت سازمانی می‌گیرند.

وی گفت: بیش از 35 تا 40 درصد خروجی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی وارد بازار کار می‌شوند.

 انتهای پیام/69013/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول