اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی جیرفت عنوان کرد

نبود نیروهای توانبخشی رسمی در جنوب کرمان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: یکی از مشکلات عدیده در جنوب کرمان این است که نیروهای توانبخشی رسمی در رشته‌های کاردرمانی، شنوایی‌سنجی و گفتار درمانی وجود ندارد.

نبود نیروهای توانبخشی رسمی در جنوب کرمان

محمد رضانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اهمیت نیروهای متخصص توانبخشی در کمک به معلولان اظهار داشت: نیروی متخصص توانبخشی در کاهش معلولیت تأثیر مهمی دارد.

وی افزود: کسی که در سنین پایین به هر دلیل دچار مشکل معلولیت و با مشکلات جسمی، هوشی، شنوایی و گفتاری می‌شود دلیل بروز آن ممکن است این باشد که در پیشگیری اولیه کوتاهی شده باشد، بعد از آن اگر نیروی توانبخشی نداشته باشیم، معلولیت آنها تشدید می‌شود.

رضانژاد تصریح کرد: اگر در رشته‌های کار درمانی، شنوایی‌سنجی و ... در سیستم متخصص داشته باشیم که خدمات بدهد، بسیاری مواقع مشکل معلولیت بهبود پیدا می‌کند و در برخی موارد از تشدید بیماری جلوگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات عدیده در جنوب کرمان این است که نیروهای توانبخشی در رشته‌های کاردرمانی، شنوایی‌سنجی و گفتار درمانی نداریم هر چند به شکل نیروهای موقتی می‌آیند، اما نیروی رسمی در این راستا نداریم.

رضانژاد با بیان اینکه در بحث استخدام‌های جدید این مشکل حل می‌شود، عنوان کرد: در شهرستان جیرفت مشکلی در زمینه فیزیوتراپی نداریم و مشکل گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی حل می‌شود و فقط در زمینه کار درمانی در بحث نیرو مشکل داریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت با بیان اینکه معلولیت‌ها مادرزادی یا اکتسابی هستند، گفت: در بحث پیشگیری اولیه از معلولیت باید فرهنگ‌سازی کرد و در این زمینه بهداشت بارداری رعایت و مشاوره ژنتیک به ویژه در ازدواج‌های فامیلی انجام شود.

انتهای پیام/80002/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول