اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت تعاون اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

53 درصد تعاونی‌های استان یزد در حوزه خدمات راه‌اندازی شده‌اند

سرپرست مدیریت تعاون اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: هم‌اکنون بیش از 5 هزار تعاونی در استان یزد مشغول فعالیت هستند که 53 درصد این تعاونی‌ها در حوزه خدمات راه‌اندازی شده‌اند.

53 درصد تعاونی‌های استان یزد در حوزه خدمات راه‌اندازی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، کاظم عاقبت خیری ظهر امروز در جلسه شورای رفاه استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد 5 هزار و 470 تعاونی در گرایش‌های مختلف در استان یزد مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این 5 هزار تعاونی بیش از 300هزار نفر عضویت دارند که این رقم شامل یک سوم جمعیت استان یزد می‌شود.

عاقبت خیری، سرمایه‌گذاری در بخش تعاون توسط مردم استان یزد را بسیار بالا عنوان کرد و ابراز داشت: فرهنگ تعاونی و کار گروهی از گذشته‌های دور در استان یزد ریشه داشته و تاکنون این فرهنگ استمرار یافته است.

سرپرست مدیریت تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تأکید بر استفاده از خرد دسته جمعی با سرمایه‌های اندک برای استفاده در کارهای بزرگ، یادآور شد: خوشبختانه تعاونی‌های بزرگی با استفاده از جمع‌آوری سرمایه‌های اندک مردم در استان ایجاد شده‌اند و توانسته‌اند هم اشتغال مفید و مولد ایجاد کنند و هم سودآوری ویژه اعضای تعاونی را برای سهامداران به وجود آورند.

وی، از ورود بخش تعاون در صنعت پتروشیمی برای نخستین بار در سطح کشور در استان یزد، ثبت نخستین شرکت تعاونی فراگیر، ثبت تعاونی‌های نخبگان علمی همچنین سایر تعاونی‌های کوچک را مورد بررسی قرار داد و از آنها به عنوان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مردم با استفاده ‌از آورده‌های اندک در قالب همکاری و تعامل اخلاقی و فکری و اقتصادی مردم یزد یاد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعاونی‌های استان یزد در سه گرایش خدمات با 53 درصد، صنعت با 31 درصد و بخش کشاورزی با 16 درصد مشارکت مردم مشغول فعالیت هستند.

عاقبت خیری در پایان میزان اشتغال این تعاونی‌ها را 43 هزار و 480 نفر با سرمایه‌گذاری بیش از 730 میلیارد ریال ذکر و اظهار امیدواری کرد: با راهنمایی‌ها و حمایت‌های استاندار یزد، شاهد پیشرفت بهتر و شایسته مردم استان یزد در بخش تعاون باشیم.

انتهای پیام/2464/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول