اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد

اعزام بیش از 32 هزار نفر به اردوهای راهیان نور در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اعزام 32 هزار و 619نفر از همدان به اردوهای راهیان نور خبر داد.

اعزام بیش از 32 هزار نفر به اردوهای راهیان نور در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در نشست خبری فرماندهان و مسئولان راهیان نور همدان اظهار داشت: اهداف کاروان‌های راهیان نور گسترش نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت روحیه ایثار در بین نسل جدید است.

وی ادامه داد: آشنایی نسل جوان با فلسفه جهاد و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای دفاع مقدس در ترکیب نسل اول با دوم و سوم انقلاب نقش اساسی دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه 11 هزار و 451 نفر از همدان در ایام عید به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند، در ادامه گفت: اردوهای راهیان نور در سه مرحله انجام گرفت.

این مسئول گفت: مرحله نخست در نیمه اول سال با اعزام به مناطق غرب کشور در قالب سفری سه روزه از سر پل ذهاب، پادگان ابوذر، قصر شیرین و پایگاه یادبود شهدای عملیات مرصاد صورت گرفت.

ابوحمزه مرحله دوم بازدیدها را در سه ماهه سوم سال اعلام کرد و ادامه داد: در این مرحله که بازدید از مناطق جنوب کشور را داشتیم، کاروان‌ها در قالب دانش‌آموزی و در گروه‌های مجزای دختر و پسر اعزام شدند.

 *کادرسازی آینده انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها

وی خاطرنشان کرد: 232 راوی و 200 نفر طلبه نیز برای پاسخگویی به سئوالات شرعی همراه با این کارون‌ها به مناطق جنگی اعزام شدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه مناطق جنوب قابل بازدید در این مرحله شامل اروندکنار، شلمچه، هویزه و فتح‌المبین است، عنوان کرد: به دلیل وضعیت‌ جوی مختلف در این قسمت از سفرها بعضی مناطق مثل طلاییه از سفر حذف می‌شوند.

این مسئول مرحله آخر اعزام کاروان راهیان نور را از 20 اسفند ماه تا 15 فروردین سال آینده اعلام کرد و گفت: به دلیل اثرگذاری نظام شجره طیبه صالحین اولویت اعزام این گروه را حلقه‌های صالحین و سرگروه حلقه‌ها گذاشتیم و از حلقه صالحین تمام نهادها برای شرکت در این سفر معنوی دعوت می‌کنیم.

ابوحمزه ادامه داد: مدت زمان این دوره چهار روز است و از همه اقشار جامعه عضو حلقه‌های صالحین به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی تعداد افراد اعزامی اقشار را در گروه سوم یک‌هزار نفر عنوان کرد و گفت: 19 هزار نفر نیز از حلقه صالحین اعزام می‌شوند که با توجه به شرایط اقلیمی در دوکوهه، اهواز، آبادان، اردوگاه شهیدمسعودیان، حسینیه‌ها و مدارس اسکان داده می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برای تشویق حلقه‌های صالحین اولویت را با این گروه گذاشته‌ایم گفت: در حلقه‌های صالحین از همه نوع قشری وجود دارد و سرحلقه‌ها افراد تحصیلکرده‌ای هستند که برای رشد نظام فکری جامعه بسیار زحمت می‌کشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما کادرسازی آینده انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها است.

ابوحمزه با بیان اینکه مسائل فرهنگی و تربیتی باید توسط کسانی که خود به درک درستی رسیده‌اند مطرح شود، افزود: کسانی که به اردوی راهیان نور می‌روند مبلغان این اردوها هستند و با حضور در جامعه می‌توانند تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند.

وی افراد اعزام شده در سطح استان و در مجموع سه دوره را 32 هزار و 619 نفر خواند و خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‌های سفر توسط افراد، بخشی از طریق سپاه و بخشی دیگر را دستگاه اجرایی متولی پرداخت می‌کند.

* نگاه یکسان سپاه نسبت به تمام شهدا

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه بسیج در عملیات‌های موفقیت‌آمیز جنگ تحول ایجاد کرد، تصریح کرد: به همین نسبت نقش شهدای بسیجی کلیدی‌تر بوده و توجه به خانواده این شهیدان از اولویت‌های اولیه نظام است.

وی گفت: در جنگ تحمیلی تمام اقشار جامعه حضور داشتند و اگر کوتاهی می‌شود و دیگران چیزی را عنوان می‌کنند مسئولیت آن برعهده سپاه نیست.

ابوحمزه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا در سطح شهر امری پسندیده است، ابراز داشت: سپاه نسبت به تمام شهدا دید یکسان دارد و قائل به تفکیک نیست.

این مسئول با بیان اینکه در صورت توجه به شهید خاصی در شهر و استان مسئولیت آن متوجه سپاه نیست، عنوان کرد: هر شهیدی نزد خداوند ارج و قرب خاص خود را دارد.

فرمانده سپاه همدان اضافه کرد: در هر قشر و گروهی با هر زبان و گویشی بسیجی وجود دارد و سپاه همه را به یک چشم نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه ما ایران را یکپارچه می‌بینیم خاطرنشان کرد: همه مردم ایران برای ما محترم هستند و اجازه نمی‌دهیم کسی در سپاه تفکیکی ایجاد کند.

ابوحمزه در پایان اذعان داشت: وحدت، صمیمیت و برادری روش سپاه از ابتدای تاسیس تاکنون بوده است.

انتهای پیام/2499/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول