اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت تاکید کرد

ضرورت توجه به مسئله بهداشت و سلامت با آغاز فصل گرما

فرماندار باشت گفت: توجه به مسئله سلامت با آغاز فصل گرما یک امر ضروری است.

ضرورت توجه به مسئله بهداشت و سلامت با آغاز فصل گرما

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان باشت با حضور سید موسی حسینی فرماندار، کریم رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان و سایر اعضای شورای سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از قرائت مصوبات جلسه قبل شورای سلامت هر یک از اعضای جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های خود پرداختند و ضمن تقدیر از تعاملات برخی نهادها در راستای تحقق مصوبات جلسات شورای سلامت، علت اجرایی نشدن برخی از مصوبات را مورد بررسی قرار دادند.

سید موسی حسینی در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و زمین پاک به تلاشگران عرصه سلامت و محیط زیست اظهار کرد: مسئله سلامت یکی از عمده‌ترین نیازهای یک جامعه است و باید بدانیم همواره حامیان سلامت خود در یک چالش روحی و روانی هستند تا بتوانند سلامت جسم و روح را برای سایر افراد در جامعه به ارمغان بیاورند.

فرماندار باشت با اشاره به ترویج فرهنگ سلامت در جامعه عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدامات در راستای ترویج سلامت، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی است که می‌توان در این خصوص با انتشار کتاب‌ها، بروشورها، برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌های متعدد مردم را به سمت و سوی خود مراقبتی تشویق کرد.

وی با توجه به اهمیت شناخت فعالیت‌های خودمراقبتی برای عموم مردم افزود: باید با اطلاع‌رسانی صحیح تلاش‌ کنیم افراد با آگاهی به خودمراقبتی روی آورند و مبادا خود درمانی را با خودمراقبتی اشتباه بگیرند.

حسینی با اشاره به آغاز فصل گرما و امکان شیوع بیماری‌های متعدد در این فصل خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری‌های شایع در این فصل از جمله مسمومیت‌های غذایی و انتقال بیماری از طریق حشرات، توجه به سلامت آب در مناطق شهری و روستایی امری ضروری است.

انتهای پیام/82017/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول