اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی خبر داد

کاهش 83 درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای نظامی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه سال جاری پرونده‌های ورودی به دادسرای نظامی استان 83 درصد کاهش داشته است.

کاهش 83 درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای نظامی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا نصرتی پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح خراسان جنوبی به ارائه گزارشی از وضعیت آماری پرونده‌های وارده دادسرای نظامی استان در سال 90 و 91 پرداخت و اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری شاهد کاهش 83 درصدی پرونده‌های وارده به دادسرای نظامی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از 74 درصد کل پرونده‌های وارده به دادسرای نظامی در سال 90 و بیش از 79  درصد پرونده‌های وارده در سال جاری مختومه شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی از افزایش پنج درصدی تعداد پرونده‌های مختومه در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد و افزود: در سال جاری با کاهش 7.6 درصدی پرونده‌های ورودی زندانیان نظامی زندان مرکزی نسبت به سال 90 روبه‌رو بوده‌ایم.

* نرخ ارتکاب جرایم در نیروهای مسلح استان از آمار بالایی برخوردار نیست

نصرتی با تاکید بر اینکه وضعیت نرخ ارتکاب جرایم در نیروهای مسلح استان از آمار بالایی برخوردار نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال ارتکاب این جرایم به دلیل شرایط جامعه اهمیت دارد پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی دانستنی‌های حقوقی و قضایی برای یگان‌های نظامی و انتظامی استان در هفت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد افراد شرکت کننده در این دوره‌ها 9 هزار و 899 نفر در قالب 98 دوره آموزشی با 204 ساعت بوده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی افزود: در مجموع 21 هزار و 34 نفر ساعت آموزشی از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند.

نصرتی ادامه داد: نیروهای انتظامی با 12 هزار و 376 نفر ساعت رده اول آموزشی، نیروهای ارتش با 7 هزار و 561 نفر ساعت رده دوم آموزش و نیروهای سپاه با 97 نفر ساعت رده سوم آموزش را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح بیشتر به دنبال کیفی‌سازی حرکت می‌کنیم، افزود: در این مجمع علل ارتکاب جرایم مربوط نیروهای مسلح بررسی و راه‌حل‌های جلوگیری از وقوع جرم ارائه می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب شناسی نحوه خدمت سربازی و تاثیر بر ارتکاب جرایم موضوع مجمع سال گذشته بوده است، گفت: نتایج این مجمع در 124 کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

* کمترین جرایم مالی در نیروهای مسلح استان وجود دارد

نصرتی با تاکید بر اینکه در استان خراسان جنوبی کمترین جرایم مالی در نیروهای مسلح وجود دارد افزود: پیشگیری مقدم بر درمان در این مجمع مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول